– Folyik a bűnbakkeresés az őcsényi baleset kapcsán és szóba került, hogy megbokrosodott repülőgépmodellért esetleg a taxisok CB-rádiója tehető felelőssé. Ön szerint is a CB lesz a ludas?
– Tíz éve esetleg még el tudtam volna képzelni ilyet, de hadd áruljam el, magára valamit adó cég ma már URH-n bonyolítja az információáramlást. Az URH rádió 10 Wattal üzemel, a légynek sem árt, és a közhiedelemmel ellentétben a csernobili katasztrófa sem ismételhető meg vele. Persze jó, hogy van mit rákenni a taxisokra, de ha valakinél, akkor inkább a rádióamatőröknél keresném a bajok eredőjét.
– Probléma azért Önöknél is akad: 15 éve nyomasztja a szakmát a Ferihegyi repülőtér környékén dúló taxisháború, amelynek a Budapest Airport Rt. új, brit tulajdonosa, a BAA véget kíván vetni. Elárulja, miért kell az áldatlan állapotok felszámolásához külföldi tulajdonos?
– Magam sem értem, pláne, hogy a főváros, a rendőrség, a turisztikai hivatalok kezében ott volt az eszköz, az elmúlt tizenöt évben mégsem éltek vele, részükről csupán maszatolás és egymásra mutogatás történt. Egyébként szkeptikus vagyok a változásokat illetően. Nem hiszem, hogy a tenderkiírás segítene a jelenlegi helyzeten. A pályázat eredményére mindenesetre kíváncsi vagyok. Ha a mostani cég nyer, úgy legitimáljuk a kaotikus állapotokat, ha más, az a piac átrendeződését hozza magával. Magam egyébként azt gondolom, hogy egy erőskezű fővárosi miniszteri biztos kellene, aki három hónap alatt rendet teremthetne a taxis fronton.
– Taxis ügyekért felelős miniszteri biztos? Viccesen hangzik. Komolyan gondolja?
– Nézze, Magyarországra évente több millió turista érkezik repülővel. Ezek háromnegyede először jár nálunk. Az első benyomások nagyon is meghatározóak a visszajövetel szempontjából, turistát pedig nem veszíthetünk. Pláne nem túlszámlázási malőrök miatt.
– A tenderért, mint említette, nem lelkesedik, de gondolom, Önök sem akarnak kimaradni a drosztokért folyó versenyfutásból.
51 éves, nős, egy gyermek apja
Végzettsége: érettségi
Kedvencek
Könyv: Kerouac: Úton
Film: Taxisofőr
Zene: Elvis Presley
Hobbi: a Balaton, és Lili, a kutyája
– Egyébként elviselhetővé csitult a taxisháború a reptéren?
– Gumikiszúrás, kromofággal való autórongálás, pofozkodás már nincs, de baráti ultipartik sem zajlanak a kocsik motorháztetőjén. A kint szolgáltatók elfogadták, hogy a telefonos rendelésekre érkező taxiknak biztosítani kell a megállást. Elképzelhető, hogy tovább javul a helyzet a tendert követően, a BAA kulturált körülményeket, atrocitásmentes ki- és beszállást ígér a kieső társaságoknak.
– Jó lenne, miként az is, ha megállna a benzinár emelkedése.
– Az biztos, de nem látni a végét. Mi 300 forintig nem emelünk tarifát. Nem bírná el a piac, nem beszélve arról, hogy egy hónapja emeltünk, és ez nem válhat havi rendszerré.
– Miként tolerálják az állandósult dugókat, útfeltúrásokat most, hogy a Gellért teret is bontják, lévén elkezdődött a metróépítés?
– Nehezen. Nincsenek pihenőszakaszok, nincs fény az alagút végén, nem látom, hogy megérné a dugóban állás, hogy a sok türelemért kapunk is valamit, hacsak nem három másik útfeltúrást. Ez túl sokáig nem játszható a budapesti autósokkal. Ugyanakkor az utasaink is egyre idegesebbek. Teljes joggal, mert a pénzükért nem a dugóban akarnak ücsörögni.