– Iparági rémhír, hogy Geszti Péter visszavonul, vagy csak a cég vezetéséből lett elege?
– Rémhír. Eddig ketten vezettük a kreatív csapatot, Péter most új pozícióba került. Kreatív stratégiai tanácsadóként folytatja, de továbbra is a vállalat húzóarca marad, úgy, hogy közben nem aprózza el magát. Az Akció-Nxs napi kreatív ügyeit egyedül viszem tovább, magyarul a nyakamba szakadnak a mindennapos pepecs munkák.
– Ismerem ezt a „tanácsadósdit”: így küldik parkolópályára a szakmailag elfáradt kollégákat.

– Szó sincs Geszti kreativitásának megfakulásáról. A cég olyan új elemek, reklámszakmai fogások behozatalával kísérletezik, amilyenekkel Magyarországon még senki. Ezeknek a trendeknek az importálása lesz Péter új feladata.
– Miért, a rendelkezésre álló módszerekkel nem lehet hatékonyan célba juttatni a reklámüzeneteket?
– Nem. Egy olyan világban, ahol iPodok szolgálják a kényelmet, a hagyományos kampányok unalmassá válnak. Különleges mix alkalmazására van szükség, amelyben egyre nagyobb szerephez kell jutnia a vírus- és gerillamarketingnek, ez utóbbi módszerekkel ugyanis a reklámkerülők is nyakon csíphetők. Ilyen például az az autóreklám a motorizált terroristával, aki öngyilkos merényletével önmagát ugyan elpusztítja a kocsiban, de az autónak és a környezetének semmi bántódása nem esik. Ezekben a főleg interneten terjedő opusokban az a jó, hogy a látottak élményként élhetők meg, amit megosztunk a barátainkkal, úgy, hogy továbbküldjük nekik a spotot. És itt kanyarodnék vissza a mi jövőnkhöz, ami az lenne, hogy ne reklámfogyasztásra bírjuk rá a vevőket, hanem inkább márkaélményt adjunk nekik.
– A jellegzetes „tisztítószer, amelytől örömtelibb lesz a hajnali kutyasétáltatás” jegyében fogant reklámokat látva úgy tűnik, mintha a hazai reklámszakma még máshol tartana.
– Van lemaradás, nem is kicsi. Ez főleg olyankor fogalmazódik meg bennem, amikor megnézek egy napkeltés reklámblokkot, esetleg egy másikat az M2-n, este nyolc körül, a Híradó ismétlése előtt. Ez sosem hagyja feledni, honnan jövünk, és hol tartunk ma.
– Ott tartunk, hogy hosszú évtizedek után ismét úszó Eb-t rendezhetünk. Reklámszakemberként mit szól a versenyt hirdető pulikutyához?
33 éves, nős, kisfia két hét múlva érkezik
Végzettsége: közgazdász (Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskola)
Kedvencek
Könyv: Bohumil Hrabal: Sörgyári capriccio
Film: Keresztapa
Zene: U2
Hobbi: főzés
– Tudom, hogy nem zoológus, de milyen állattal csapna hírverést a vágyott labdarúgó Eb-nek?
– Stadiont sem építenék abban az országban, ahol a foci már-már szitokszó, ahol be kellene záratni a profi futballt, ahol az NB II-be visszaminősített Fradi hányattatásain le lehet vezetni az ország rendszerváltás óta megélt történetét. A hazai olimpiaszervezésről inkább gondolom, hogy jobb nemzeti ügy lehet, olyan, amilyen a rendszerváltás óra hiányzik ebből az országból.
– Ezt nemcsak azért mondja, mert az ügyet népszerűsítő reklám a cégük terméke? Meg kell mondanom, az, hogy pár híresség elmondja, kéne ide olimpia, nem csigáz fel túlságosan.
– Reklámtechnikai szempontból nincs benne bravúr – ezt nem vitatom -, mégis népszerű. Az olimpiaszervezés gondolatának támogatottsága a kampány startja után egy héttel 76 százalékos volt a Szonda Ipsos szerint.
– Engem nem győzött meg, miként a Combino villamosok sem. Mit szól a BKV ámokfutásához?
– Teljes csőd. Demszky kudarca az egész. A főpolgármester eltaktikázta a kampányát, jóllehet a Combino villamosok annak gerincét adhatták volna. Amit ki akart tenni a kirakatba, az úgy tűnik, most visszahullik rá.
