Korábban 2012 januári indulással számoltak, ám ezt később egy évvel elhalasztották. Azóta újabb fél év telt el, látható előrelépés nélkül. A lap szerint így a több tízmilliárd forintba kerülő rendszer szállítóival és építőivel jó, ha 2012 nyarán alá tudja írni a szerződést a kormány, ha minden szabályosan és zökkenők nélkül megy.
A jövő nyári szerződéskötés azonban a rendszerindítás ma aktuális határideje mellett alig fél évet adna a győztes szállítónak arra, hogy legalább az 1300 kilométer gyorsforgalmi úton kiépítse, beindítsa és tesztelje rendszerét.
A kormány dönthet úgy is, hogy nem erőlteti a 2013-as átállást, még akkor sem, ha ez az egy esztendő Matolcsy György konvergenciaprogramjának 100 milliárd forintjába kerülne. 2014 sem kedvez azonban az elektronikus díjrendszer bekapcsolásának, az ugyanis választási év lesz.