Míg 2013-ban 260 millió forint volt az államtól származó hirdetési bevétel az Origónál, az összeg 2014 végére egymilliárd forint fölé ugrott – írja a Cink. A hírportálnál tavaly nyáron váratlanul leváltották Sáling Gergő főszerkesztőt. A döntés mögött sokan politikai nyomást sejtettek, Sálingot számos szerkesztő követte, ami után jelentős tartalmi változás volt érzékelhető. A Cink írása szerint az állami költések megugrása is azt bizonyítja, hogy a tulajdonos Magyar Telekom politikai okból verte szét a szerkesztőséget.
A TV2-be is zsákból öntik a közpénzt, tavaly a második félévben 22-szer többet költött náluk az állam, mint a nézettebb RTL Klubon, az összeg a tízmilliárd forintot is meghaladta. A tévészpotokra elköltött állami pénz 80 százaléka került a TV2-höz. A teljes állami hirdetési kiadás 35,6 milliárd forint volt tavaly.
Az állam még a Viasat kábelcsatornán is kétszer annyit költött, mint az RTL Klubon. A Fidesz-közeli Századvég által tavaly megvett Napi Gazdaság is jól járt, négy és félszeresére ugrott az állami reklámbevétele.