Belföld

Szuperpályaudvar cserélhetné le a Délit

Miközben megkezdődött az ideiglenes helyreállítás, kiderült, az illetékes minisztérium a Déli bezárásán is gondolkodik, amelynek kiváltására több milliárdos projektre lenne szükség – írja a Népszabadság.

A Népszabadság megerősíti azokat a szerdai információkat, amelyek a Déli pályaudvar esetleges bezárásáról szóltak. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) ugyanis elkezdte vizsgálni, miként lehetne véglegesen Kelenföldre költöztetni az értékes területet használó óriási vasútállomás utas- és vonatforgalmát. Szerintük azért foglalkozhat a tervvel a minisztérium, mert a januári alagútomlás nyomán a MÁV látszólag Kelenföldről is kiszolgálja utasait.

A pályaudvar-költöztetésnek egyelőre az ötlete is titkos, és a MÁV-ot sem értesítették róla. A népszabadság szerint egyébként egy új pályaudvar felépítése igen sokba kerülhet és évekig is eltartana. A Déli pályaudvaron ugyanis 10-12 ezer, a kelenföldi állomáson 8-10 ezer utas fordul meg naponta. Vagyis az új „szuperpályaudvar” támogatóinak legalább egy napi 20-25 ezer utas kiszolgálására alkalmas létesítmény kialakításában kell gondolkodniuk.

Emellett kiderült, hogy a Gradex Mérnöki és Szolgáltató Kft. kedden átvette a Csukló utca szomszédságában kijelölt munkaterületet, így a falomlás után az ideiglenes helyreállítás megkezdődött. A MÁV szerint az ideiglenes helyreállítás a munka megkezdésétől számítva ideális esetben három-négy hetet vesz igénybe, de az időtartamot külső körülmények – pl. az időjárás alakulása, nagy mennyiségű csapadék – is befolyásolhatják.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik