A Szallas.hu kutatása szerint minden hatodik szállásadóhoz legalább havonta egyszer fordulnak valamilyen extrém kéréssel a vendégei. Gyakori kérés a késői szobaátvétel – volt, aki hajnali 3 órakor érkezett a vendégházhoz -, a korai szobaelhagyás, vagy az is, amikor a vendégeket el kell vinni valamilyen tömegközlekedési csomópontig, repülőtérig – utóbbira még Somogy megyéből is volt példa.
A legtöbb kérés azonban valamilyen különleges alkalomhoz kapcsolódott, például születésnapi tortát kellett vinni az ünnepeltnek, vagy épp rózsaszirmokkal teleszórni a szobát egy eljegyzés előtt. „A szállásadók általában szívesen segítenek, bár sokszor kell talpraesettnek lenniük: volt olyan, aki télvíz idején mezei virágokkal akarta megkérni szíve választottját, más élő nyulat szeretett volna ajándékozni” – említ egy-egy példát a közlemény.
Előfordult, hogy valaki lekvárt vagy gyöngytyúkot akart főzni az apartmanban, és a hozzávalók beszerzésénél kellett asszisztálni, de volt olyan is, aki a szoba berendezésének egyes darabjait akarta megvásárolni. Egy szállóvendég az ismeretlen rokonai felkutatásához kért segítséget, más könyvelőt keresett a vendéglátón keresztül. „Többen igényeltek különleges programot, például vadászaton vagy sétakocsikázáson akartak részt venni. Szexuális szolgáltatások vagy eszközök igénybevételéhez a szállásadók mintegy 3 százalékától kértek segítséget saját bevallásuk szerint” – derült ki a felmérésből.
A legkülönlegesebb kívánságokkal a jól szituált magánemberek, leginkább pedig a nők állnak elő. Az extra szolgáltatások a vendéglátóknak többnyire pár ezer vagy néhány tízezer forintjába kerültek. Tavaly a legdrágább kérés mintegy félmilliós költséget jelentett, ekkor egy Rolls-Royce-ot kellett szerezni a vendégnek hölgykísérettel. Előfordult – ilyet minden tizedik szállásadó jelzett -, hogy egy-egy vendég nem pénzzel vagy utalvánnyal fizet, hanem természetben. E megoldások között a csereüdülés, a csokoládé és a bor mellett többek között tűzifa, életbiztosítás és szőnyeg is szerepelt.