A Magyartanárok Egyesülete (ME) a múlt héten több észrevételt is kapott a középszintű érettségi dolgozatokat javítóktól a szövegértési feladatsor javítási-értékelési útmutatója miatt. Az első ránézésre rendben lévő feladatsor valóban problémás, ezért a szervezet felszólítja az Oktatási Hivatalt, hogy módosítsa, egészítse ki a javítási-értékelési útmutatót.
A magyar írásbeli érettségit május 7-én írták a diákok. Arató László, a ME elnöke már a vizsgák után jelezte, hogy néhány feladat sértheti az esélyegyenlőség elvét. Ezt most a visszajelzések is megerősítették. Több olyan feladatot is találtak, amelyeknél az a benyomásuk támadt, hogy a feladatok összeállítója „visszaélt” a szöveggyűjtemény ismeretével, nem mérte fel kellően, milyen megoldási lehetőséggel élhet egy olyan vizsgázó, aki nem rendelkezik ezzel az ismerettel.
Korábban a Történelemtanárok Egylete (TTE) is talált hibát a középfokú történelemteszt javítókulcsában. Az egyik feladatnál több helyes válasz is lehetséges, de a kulcs csak egyet fogad el. A TTE szintén azt kérte, hogy az Oktatási Hivatal mielőbb korrigálja a hibát.