Belföld

Az MSZP nekiment Fábrynak

A szocialisták szerint luxus, hogy a kormány 800 milliót költ médiastratégiára, 400 milliót rendezvényszervezésre és 300-360 milliót Fábry Sándorra.

Az MSZP szóvivője hétfői sajtótájékoztatóján bírálta, hogy a kormány bruttó 800 millió forint keretösszegű közbeszerzést írt ki médiastratégia elkészítésére és bruttó 400 millió forintosat rendezvényszervezési feladatokra, valamint sérelmezte Fábry Sándor humorista leendő köztévés műsorának költségeit.

Török Zsolt a tájékoztatón Pomádé királynak nevezte a miniszterelnököt, mondván, hogy kormánya “a megszorítások közepette is folyamatosan a luxusra, a pomádéra, az önfényezésre költ”. Szerinte ezt bizonyítja a két említett közbeszerzési kiírás is.


Fotó: MTI / Kollányi Péter

“Az egésznek a csimborasszója, a non plus ultrája, amikor a magyar királyi televízió a kirúgott munkatársak pénzéből, egyfajta 21. századi kannibalizmust bemutatva, Fábry Sándor udvari humoristát (…) alkalmazza évente 300-360 millió forintos áron” – vélekedett. Azt is mondta, hogy Fábry Sándor műsorának éves gyártási költségéből például háromszáz minimálbérest foglalkoztathatnának egy éven át az országban, vagy biztosítható lenne, hogy iskolákban ne kelljen “szénszünetet” tartani.

A szóvivő szerint ez önmagában is zavaró, de megszorítások közepette – amikor az alacsony jövedelműek kevesebbet keresnek az adóváltozások miatt, emelkednek a rezsiköltségek és romlik a forint árfolyama – “különösen felháborító”.

“Azt javasoljuk a kormánynak, hogy egyrészt fejezze be ezt az önfényező politikát, és hasznosabb dolgokra költse az adófizetők pénzét, másrészt térjen vissza egy felelős gazdaságpolitikához. Ha ezt Orbán Viktorral lehet, akkor vele, ha nem lehet, akkor a józan eszét vesztett miniszterelnök, Pomádé király minél előbb mondjon le (…) Ha pedig minden áron szeretnének önfényezéshez folyamodni, akkor inkább a szidolt javasolnánk nekik, fényezzék ezzel saját magukat, szidolozzák inkább azt a semmi teljesítményt, amit produkáltak az elmúlt másfél évben (…) Sokkal hasznosabb lenne, mint hogy százmilliókat költenek semmitmondó médiastratégia kidolgozására, vagy olyan rendezvényekre, ahol önmagukat dicsőítik” – fogalmazott Török Zsolt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik