Belföld

Tízmilliós bírságot kapott az RTL

A televíziónak megtévesztő reklámok miatt kell kifizetnie a milliós összeget – döntött a versenyhivatal.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az RTL Klub tavaly tavasszal, több országos napilapban közzétett reklámjai miatt indított eljárást – áll a szervezet lapunknak eljuttatott közleményében. A hirdetésekben a saját és a TV2 televíziós csatornák nézettségi adatait hasonlították össze, és a hivatal megállapítása szerint azok nem feleltek meg az összehasonlító reklámok jogszabályi követelményeinek.

A GVH szerint a reklámok nem voltak tárgyilagosak, és alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére, így tízmillió forintos bírságot szabtak ki. A hivatal azt kifogásolta, hogy bár a reklámok apró betűs része felhívta a figyelmet arra, hogy az abban szereplő 90 napos nézettségi előny csak főműsoridőben, és a 18-49-es korosztályra vonatkozik, a hirdetések összhatása azt az általános benyomást kelthették, hogy az adott időszakban az RTL Klub nézettségi előnye a teljes lakosság körében mért teljes műsoridős nézettségre vonatkozik – áll a GVH közleményében.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik