A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) civilszervezetekkel közösen vizsgálta 100 pénzügyi szervezet honlapját és 74 szolgáltató speciális ügyfélkezelési gyakorlatát. Több hiányosságot talált, ezért összeírt pár javaslatot a bankoknak.
Látássérült ügyfeleknél célszerű a szerződés felolvasása, hallássérülteknél írásbeli tájékoztatás vagy jeltolmács bevonása.
Minden bankfiókba be kellene engedni a vakvezető kutyát.
Értesíthetnék a bankok a fogyatékos ügyfeleket, hol tudnak ügyintézni anélkül, hogy személyesen megjelennének, illetve mely fiókjaik, pénzautomatáik érhetők el akadályok nélkül.
Szükség lenne még akadálymentes parkolókra és ATM-ekre, elérhető magasságú sorszámkiadóra és külön tárgyaló vagy személyes kapcsolattartó a fogyatékkal élőknek.
A PSZÁF hangsúlyozta, hogy ha nincs akadálymentes ATM, akkor a fogyatékkal élőknek olyan áron kellene biztosítani a pénzfelvételt bankban, mintha automatát használnának, vagy akár ingyen.
Javasolja még a felügyelet a pénzügyi szolgáltatóknak azt is, hogy képezzék ki munkatársaikat a fogyatékkal élő ügyfelek megfelelő kiszolgálására, készítsenek e célból belső szabályzatokat, oktatási anyagokat és módszertant. Ha lehet, alakítsanak ki külön ezen ügyfélkör számára speciális termékeket, de semmiképp se zárják ki automatikusan a fogyatékkal élőket a szolgáltatásokból – áll a PSZÁF ajánlásában.
A pénzügyi felügyelet szerint ez év végéig kellene akadálymentesíteni azokat az ügyfélszolgálati helyeket, amelyek már 2007. április előtt is működtek.