A választási eljárási törvényjavaslat múlt héten elfogadott módosító indítványai szerint az újságoknak előre kell jelezniük a szándékukat a reklámok megjelentetésére, s előre el kell juttatniuk az Állami Számvevőszéknek (ÁSZ) a minden politikai szereplőre egységesen vonatkozó hirdetési árjegyzéküket. A szavazás után pedig 15 napon belül részletesen el kell számolniuk a megrendelésekkel és megjelenésekkel az ÁSZ-nak. Mint azt Rogán Antal pénteken a Magyar Nemzetnek elmondta, várhatóan ezek, a nyomtatott sajtóra tervezett szabályok lesznek érvényesek az internetes hírportálokon folytatott kampány esetében is.
A kormánypártok eredetileg azt tervezték, hogy az 50 napos kampányidőszakban a pártok a plakátokon és a szórólapokon kívül csak a nyomtatott sajtóban – az országos napi- és hetilapokban, időszaki kiadványokban és folyóiratokban –, a közszolgálati médiában, s a közösségi médiaszolgáltatóknál hirdethetnek. Vagyis a körzeti és helyi, valamint a kereskedelmi médiaszolgáltatók mellett az internetes hírportálokon is tiltották volna a politikai reklámot a kampányidőszakban. Az Országgyűlés várhatóan hétfőn szavaz az új választási eljárási törvényjavaslatról, utóbbi korlátozás ez előtt kerülhet ki a javaslatból.