A Metropolis 11 óra 8 perckor indul el az Örs vezér téri végállomásról. A 100 méter hosszú, légkondicionált szerelvény 1023 férőhelyes, 209 utas le is tud ülni. A vonat egyterű, azaz az elejétől a végéig átjárható, maximális sebessége 70 km/óra.
Jelenleg négy „óriáskígyó” van Magyarországon, de ezek közül egyelőre csak egy szállít utasokat, a többit futáspróbákon még vizsgálja a Nemzeti Közlekedési Hatóság.
A továbbiakban havonta két-három új járművet állíthatnak majd forgalomba. A világ 45 városában több mint 4 ezer ugyanilyen típusú metró közlekedik, ezek több millió utast szállítanak naponta.
Nagy meccs volt
A francia céggel 2006. május 30-án kötöttek szerződést a 2-es és a 4-es metróvonal szerelvényeinek gyártására. Ennek alapján 22 vonat érkezik a 2-es vonalra 150 millió euróért és 15+7 automata szerelvény a 4-esre 114 millió euróért.
Az új budapesti metrót Franciaországban tervezték, hajtásrendszere Magyarországon készült. A kocsiszekrényeket az Alstom lengyelországi központjában, Katowicében gyártották, és ott is szerelték össze a szerelvényeket.
A járműveket 2008 májusától, egy év alatt szállították volna le, de a végleges típusengedélyt – főként a fékeknek a magyar előírásoktól való eltérése miatt – nem kapták meg a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól.
Emiatt a főváros szerződést bontott, de később, 2011 júliusában a megállapodást megváltozott tartalommal újra hatályba léptették. Ettől számítva 330 napja volt az Alstomnak arra, hogy leszállítsa az első szerelvényt, ami július 10-én megtörtént.
Színes, szélesvásznú képekért kattintson ide.