Jávor Benedek, az Együtt–PM politikusa még tavaly írt levelet Orbán Viktornak az ország legdrágább autópályáiról. Ebben a levélben Jávor megemlíti, hogy az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakasza többe került, mint a Gyurcsány-kormány idején épült, völgyhidas M7-es, Zamárdi és Balatonszárszó között.
Az Abony és Fegyvernek közti pályaszakasz kilométerenként és Közgép-részvétellel 3,79 milliárd forintba került, míg a völgyhidas rész 2,8 milliárdba.
„Nem irracionálisan drága”
A Népszabadság birtokába jutott Lázár János válaszlevele, amiben az államtitkár azt hangsúlyozza, hogy „tíz év alatt 43 százalékkal nőtt a bitumen és az aszfalt ára”, valamint kiemeli, hogy a 2004-ben és 2009-ben is 2,1 milliárdos kilométerenkénti ár időközben 2,3 milliárdra emelkedett a fenti okok miatt.
Lázár János nemzetközi példákat is hoz, hogy alátámassza igazát, elsősorban a környező országokból. Szlovákiában az R2-es autópálya egyik szakasza kilométerenként 5.7 milliárd forintért épült, az osztrák A5-ösnek pedig egy 25 km-es szakaszánál 3,9 milliárd forintra rúgott a fajlagos költség.