A kocsifelújítási tender első szakasza kedden 10 órakor zárul, eddig lehet jelentkezni a pályázatra a cégeknek – írja az Index. A jelentkezési periódus után egy hosszabb, tárgyalási szakasz következik, amely keretében a jelentkezők megismerik a szerelvények állapotát, majd az ajánlattétel után, várhatóan jövő év első felében a tervek szerint megkötik a szerződést. Mint írják: a nyertesnek a metrókocsik pályaszámán – kvázi rendszámán – kívül mindent ki kell majd cserélniük.
Az Index információi szerint több nyugati cég is fontolgatta, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordul, mivel hátrányosnak érezték a tender feltételeit, például, hogy a győztesnek mindössze fél év alatt le kellett gyártania a prototípust, különben súlyos kötbért kellett volna fizetnie. Végül a cégek úgy döntöttek: inkább beszállnak a versenybe a megbízásért.
Ez a feltétel az orosz gyártóknak kedvez, hiszen nekik rendelkezésre áll egy komplett típus ehhez, míg a nyugatiaknak új járművet kell tervezni fél év alatt – írják.
Értesüléseik szerint a legrégebbi szerelvények esetében a teljes kocsiszekrényt lecserélik, forgóvázastól együtt, teljes átkábelezéssel.
A 3-as metrón a kocsiszerelvény külső méretei adottak ugyan, de a felújított jármű új homlokfalat, szín, ajtókat kaphat, és az orrában egy menekülőajtó is helyet kap.
A kocsikat 3 és fél éven belül kell újraépíteni, folyamatos üzem mellett. A felújított jármű kocsiszekrényére 10 év garanciát kell adni, a kocsinak magának pedig legalább 20 évig kell helyt állnia – írja az Index.