Mind a Várkert, mind az útfejlesztési projektek befejezésének eredeti határideje 2014. március 30. volt, de az ötszöri szerzőmódosítás során utóbbit 2015. február 22-re tolták ki. E mellett a módosítások, a fejlesztésbe vont új tételek és a kivitelező többletmunkaigényei kapcsán a 2012-es induláskor csupán 3 milliárd forintos közlekedési költségvetésű projekt 2 év alatt 11 milliárd forintra duzzadt.
A VS.hu kiszámolta, hogy a Várkert Bazárnál sem sikerült betartani az eredeti költségvetést. A beruházást lebonyolító kormányzati társaság, a Várgondnokság Kht. a hírportál megkeresésére azt közölte, 7,4 milliárd forintos uniós támogatásból és 1 milliárd forint, a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól származó forrásból valósította meg a beruházást. Vagyis összesen 8,4 milliárd forintból. A kivitelezői szerződés 2013. január 31-ei aláírásakor a Várkert Bazár költségvetése még 6,5 milliárd forint volt.
Összesen tehát a közel 11 milliárdos közlekedési projektekkel együtt már majdnem 20 milliárd forintnál jár a Várbazár költsége. A környező utcák felújítása jövő május végéig fejeződik be.