Az Őrmezei Közösségi Házban október 30-án tartottak lakossági fórumot, ahol a a BKK, a DBR Metró Projekt Igazgatóság, a Főmterv tervezői szakcég, a Futureal ingatlanfejlesztő cég szakértői nyugtatgatták a helyi lakosokat, hogy márpedig nekik nem fog nagy bosszúságot okozni az új metró kelenföldi végállomása. Mint mondták, bár 2014 és 2017 között a metróállomás fölött egy ideiglenes helyi járati autóbusz-állomás fog üzemelni, a buszok döntő része elkerüli majd az őrmezői lakótelep sűrűn lakott területét.
“A lakótelepen élők tehát mentesülnek a nagy mennyiségű átmenő buszforgalomtól” – állította akkor még Somodi László, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgató-helyettese a helyieknek. Az őrmezőieknek aztán januárban jött a meglepetés: a BKK véleményezésre bocsátott tervei szerint összesen 15 busz fog arrafelé közlekedni, jórészt azért, hogy kiszolgálják a 4-es metró kelenföldi végállomását.
“Csak a Neszményi úton 4 buszt terveznek, ebből egy – a 153-as – az, ami nemcsak hogy elfogadható, de a lakosok érdekét is szolgálja. A többi meg egész egyszerűen az ott élők számára elfogadhatatlan” – mondta lapunknak Junghausz Rajmund, fideszes önkormányzati képviselő.
A BKK kiadott anyaga azonban még csak egy terv, amit 29-éig véleményezhetnek a helyiek. Junghausz ezért hangsúlyozta, akinek nem tetszik a buszdömping, az mindenképp keresse fel a BKK, és mondja el nekik.
Érdekesség, de a téma után kutatva az interneten találtunk egy 2010-es videót, amin ugyancsak az őrmezői beruházásról van szó, és amelyen maga Vitézy Dávid még a VEKE képviselőjeként szidja feltételezhetően épp ugyanazokat a terveket, amiket most a BKK vezérigazgatójaként ugyancsak ő mutatott be. Ebben a nyilatkozatban “indokolatlan méretű autóbusz végállomásról” beszél, ami a helyben élőknek egy felesleges környezetterhelést és helyfoglalást jelent.
“Ez egy teljesen eszement terv a helyiek életének védelme és környezete miatt is” – szögezi le.
Megkerestük a BKK-t, hogy Vitézy Dávid a videóban a most bemutatott terveket szidta-e, és ha igen, akkor miért változott 4 év alatt ennyit a véleménye, válaszukat várjuk, amint megérkezik, közöljük.
Update: A BKK szerint Vitézy nem a saját terveit szidta
Cikkünk megjelenése után a BKK válaszolt kérdéseinkre. Ők azt mondják, Vitézy nem a saját ölteleit szidta, hanem mást
“Az M4-es metró építését úgy örökölte meg a hivatalba lépő új városvezetés és a BKK, hogy a kelenföldi végállomásnál sem a felszíni rendezés, sem az M1–M7 autópálya felől érkező autóforgalom P+R parkolóba vezetése, sem pedig a Budaörs és Gazdagrét felől érkező buszok végállomásoztatása nem volt megoldott. A BKK létrejöttét követően ezeket az elképzeléseket – hiszen konkrét tervek nem álltak készen – azonnal felülvizsgáltuk, és tervpályázatot írtunk ki azért, hogy az M4-es metró kelenföldi végállomásához kapcsolódó felszíni beruházási elemek kialakítása és megvalósítása méltó módon, az előnyöket kihasználvaszervesen illeszkedjen a térség Budapest közlekedési rendszerében betöltött kiemelt szerepéhez és a városszerkezetben elfoglalt helyéhez. Jelenleg a felvételen vázolt ötlettől eltérően sokkal kisebb közúti csomópont épül, és jóval korszerűbb kialakítású autóbusz-pályaudvar”.