A bevezetést egy-két évvel el lehet halasztani, de ez akkor is azt jelenti, hogy 2015 helyett 2016 lehet a rendszer induló dátuma. „Ehhez persze módosítani kell az érvényben levő jogszabályokat és meg kell határozni a zónákat is. Úgy tervezzük, hogy ez utóbbi még idén ősszel eldől, és akkor másfél év marad a beruházás megvalósítására – nyilatkozta Tarlós a Napi.hu-nak.
Bár hétfőn végső fázisához érkezett a 4-es metró, ahol a már szinte teljesen kész vonalon elkezdték próbafutásukat az Alstom kocsik, így valószínűleg már semmi nem veszélyezteti az új metróvonal tavaszi átadását. A városvezetésre azonban több égető közlekedési probléma megoldása is vár.
A főpolgármester szerint a tavaszi metróátadás után sem lesz idő a lazításra, mert az elszámolást 2015 végéig meg kell ejteni. De ez előtt még egy sor tennivaló van: a kelenföldi állomás földfelszíni rendezése, őrzött P+R parkolók átadása, az 1-es és 3-as villamosvonalak átépítése, a Széll Kálmán tér átalakítása a fonódó villamossal.
A lerobbant állapotú 3-as metró felújítási terveivel kapcsolatban elmondta, hogy a költségek 160-190 milliárd forintot tesznek ki. A kormány is hamarosan dönt az ügyben, mert a főváros egyedül nem tud ennyi pénzt fordítani erre.
Tarlós nem tud arról, hogy a miniszterelnök megállapodott volna az orosz a metrókocsik felújításáról, de logikusnak tartaná, hogy a most futó kocsikat a gyártó orosz cég újítsa fel. Azt mindenesetre kijelentette, akármilyen megoldást választanak, mindenképpen nyílt közbeszerzési pályázatot írnak ki még az idei év első felében.