Gazdaság

Az M0-ás nagy része 2007-re elkészülhet

Novemberben újabb M0-s szakaszokat adnak át. Az idén induló építések eredményeként 2007-ben a 105 kilométernyi, fővárost elerülő útból már közel 90-en közlekedhetünk. A körgyűrű teljes összezárásának ideje még nem ismert.

A 105 kilométeresre tervezett teljes M0-s körgyűrűből eddig 32 kilométer készült el – mondta a Világgazdaság érdeklődésére Béni Gyöngyi, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. szóvivője. Hosszú, több mint egy évtizedes szünet után az idén novemberben bővül tovább a körgyűrű. Az M5-ös és M3-as sztrádák által határolt keleti szektoron adnak át két szakaszt: mégpedig az M5-ös és 4-es főút közötti 12,7 kilométernyi, valamint a 4-es főút Üllőt és Vecsést elkerülő mintegy 13 kilométernyi kétszer kétsávos gyorsforgalmi utat. Az előbbi építése 33,8, az utóbbié 12,5 milliárd forintba kerül, amelyet a költségvetésből finanszíroznak.

A keleti szektor folytatása is startra kész. A közel 40 kilométeres szakasz 335 millió eurós összköltségének 85 százalékát az EU kohéziós alapja, a fennmaradó részt pedig az Európai Beruházási Bank (EIB) hitele biztosítja. A beruházások tervezett befejezési határideje 2007 vége. Az első ütem – a 4-es főút és M3-as autópálya közötti 26,5 kilométer – kivitelezési terve július 1-jére, a második ütemet jelentő M0-s gödöllői bekötésé (M31-es) pedig novemberre készül el. Az előbbi projekt építési engedélyre vár, a kisajátítási eljárások is elkezdődtek. Az NA Rt. reményei szerint a közbeszerzést követően ősszel aláírhatják a kivitelezési szerződést, és indulhat az építés.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik