A KDb titkársága az MTI-nek megerősítette: a döntés meghozatalára a fellebbezés beérkezésétől, vagyis augusztus 5-től számítva 30 nap állt rendelkezésre, ám azt a KDb, törvény adta lehetőségével élve, egy alkalommal 10 nappal meghosszabbította.
A Bombardier képviselője szerint a MÁV augusztus 4-i döntése, amiben a Stadlert hozták ki győztesként, jogszerűtlen volt. A cég azt kéri a döntőbizottságtól, hogy érvénytelenítse a kihirdetett eredményt.
A meghallgatáson a Stadler egy uniós törvényszéki határozatra hivatkozva azt állítja, hogy a Bombardier – egy eurócentes ajánlatával – keresztfinanszírozásos ajánlatott tett. A Szövetségi Törvényszék egy közbeszerzési eljárás utólagos felülvizsgálata tárgyában úgy döntött, hogy ha valaki részajánlatában 0,01 eurós összeget vagy annál kevesebbet nevez meg, akkor lényegében vegyes kalkulációt ad meg, vagyis más néven keresztfinanszírozást valósít meg, amivel lehetetlenné teszi az ajánlat áttekinthető és összehasonlítható értékelését. Vagyis azokat az ajánlatokat, amelyeknél az ajánlattevő bizonyos szolgáltatási tételek egységárait más szolgáltatási tételekre hárítja át, alapvetően ki kell zárni az értékelésből. Ezt a döntést az Európai Törvényszék is támogatta – közölte a Stadler.
A Stadler közleménye szerint a Bombardier ajánlata uniós-jogba ütközik, de a magyar jog is megszabja, hogy egy cég az ajánlatnál valós árat kell megadjon.
