Belföld

Több kárt okoz, mint hasznot a reklám megadóztatása

A reklámszövetség arra hívja fel a figyelmet, hogy a reklám fontos szerepet tölt be a gazdaság egészséges működésében, ezért a sarc teljes eltörlését kérik.

A kedden megszavazott törvénymódosítás csak látszatengedményeket ad, miközben tovább súlyosbítja a legnagyobb árbevételű médiavállalat kötelezettségeit – erre hívja fel a figyelmet a Reklámszövetség. Szerintük az intézkedés csak tovább rontja a különadóval megterhelt iparág helyzetét.

A szervezet úgy véli, hogy az adminisztrációs terhek csökkentése önmagában nem mérsékli a reklámadó piacra gyakorolt káros hatásait. A sarc a fogyasztási cikkek árának emelkedéséhez is vezethet, ami életszínvonal-csökkenéssel és inflációgerjesztő hatással járna.

A Reklámszövetség visszautal a PriceWaterhouseCoopers tavalyi reklámpiaci hatástanulmányára. Ez egyértelműen kimutatta, hogy a reklám kiemelten fontos szerepet tölt be a gazdaság egészséges működésében, közvetlen hatása van a GDP alakulására is – áll a közleményben.

A reklámadó káros gazdasági hatásai hamarosan kézzelfoghatóak lesznek. Az adónemből a költségvetés mindössze 8 milliárd forintra számíthat, ami elenyésző ahhoz a 800 milliárdhoz képest, mellyel az iparág hozzájárul a gazdaság teljesítőképességéhez – vélik.

A Magyar Reklámszövetség és a kommunikációs iparág szervezetei mindezek miatt arra kérik a kormányt, hogy mielőbb vizsgálja felül a reklámadóról meghozott döntését és törölje el az új adónemet – áll a közleményben.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik