Belföld

Lapkiadók: a reklámadó felfalja alanyait

Alacsony színvonalú, egyhangú, beszűkülő nyilvánosságot eredményez a sarc – véli a szakmai szervezet.

A Magyar Lapkiadók Egyesülete közölte: megdöbbenéssel értesültek ma arról, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium a reklámadó legfelső kulcsának 40-ről 50 százalékra történő emelését javasolja. Mint írják, ez egyértelmű jelzés a teljes iparág számára, hogy a kormányzat részéről nincs egyeztetési szándék.

Az egyesület szerint az adózás előtti árbevétel ilyen mértékű megadóztatása szükségszerűen együtt jár a tartalomelőállításra visszaforgatható tőke csökkenésével. Ennek egyenes következménye az alacsonyabb színvonalú, egyhangú, beszűkülő nyilvánosság.

A szervezet felhívja a figyelmet, hogy a további adóemelés következményei kiszámíthatatlanok, jelentősen befolyásolják a munkaerőpiaci helyzetet és az egyéb típusú adó- és járulékbevételeket. Érthetetlennek tartják, hogy a kormány miért irányoz elő a saját gazdasági céljával ellentétes intézkedést.

A Magyar Lapkiadók Egyesülete arra kéri az Országgyűlést, hogy ne szavazzanak meg olyan módosítást, ami a jelenleg is fennálló kritikus helyzetet súlyosbítja.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik