Belföld

Az internetadó után újabb hátraarc jöhet

A kormány kihátrálna a reklámadóból, miután már a kabinet is felismerte, hogy elrontotta a törvényt – írja a hvg.hu.

Jövőre 4 milliárddal kevesebb bevételre számít a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) a nagy vihart kavaró, már a nyáron kivetett reklámadóból. Iparági források szerint az NGM felismerte, hogy a reklámadó nem elég hatékony, torzítja a piacot, ráadásul még a kívánt politikai célt, az RTL Klub megregulázását sem érték el vele, ezért tárgyalásokba kezdtek a Magyar Reklámszövetséggel (MRSZ) a törvény átdolgozásáról – számolt be a hvg.hu.

Már egyeztetett Pankucsi Zoltánnal, az adózásért felelős helyettes államtitkárral, és a napokban lesz újabb egyeztetés – ismerte el a lapnak Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke, hogy folynak tárgyalások. Urbán szerint már az augusztusi adóelőleg-befizetések is azt mutatták, hogy nem származik igazán nagy bevétel a reklámadóból. A 2008 óta egyébként is évről évre zsugorodó médiapiacnak viszont túl nagy károkat okoz. Szerinte a kormány sokkal nagyobb adóalappal kalkulált, mint ami a kiadóknak a válság miatt valóságban rendelkezésére áll.

A lapnak nyilatkozó piaci források szerint a kormány túl sok szereplőt haragított magára ahhoz képest, hogy a reklámadót elsősorban az RTL miatt vezették be (ahogy ezt Lázár János október 5-én elismerte). A lap egyik forrás a szerint egyébként azóta „a kormányban többen belátták, hogy a jelenlegi feszült bel- és külpolitikai helyzetben felesleges túl sokáig az RTL-lel is fenntartani egy frontot”. Azt pedig egy magas rangú fideszes forrás ismerte el, hogy „nem számítottak arra, hogy az RTL Híradójának ennyire jó lesz a nézettsége”.

Ráadásul olyanoknak is kellett bevallást készíteniük pár millió forintról, akik semmilyen médiaszolgáltatást nem végeznek. Ezzel is növekedtek a hazai cégek adminisztrációs terhei, de az államnak alig lett bevétele belőle.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik