Szombaton adja át a kormány a Budapestet elkerülő M0-ás autóút első folytatását és az új 4-es főút Vecsést és Üllőt elkerülő 12,5 kilométeres szakaszát. A két új szakasz építése 17 hónapot vett igénybe, s a munkagépek tavasszal kezdik el a munkát az M0-ás út folytatásán.
Az új M0-ás szakasz az átmenő forgalmat tartja majd távol főváros belső kerületeitől, és megkönnyíti a ferihegyi repülőtér megközelítését is. A Strabag Rt. által megépített szakasz 33,8 milliárd forintba került.
A Vecsést és Üllőt elkerülő négysávos szakasz a tervek szerint autópályává fejleszthető. A jelenlegi szakasz teljes bekerülési költsége 12,5 milliárd forint.
Jövő tavasszal elindul az M0-ás következő, az M3-asig tartó 26,5 kilométeres szakaszának építkezése, amelynek átadását 2007 év végéig tervezi a beruházó Nemzeti Autópálya (NA) Rt. Ugyanezen időszak alatt a meglévő, legnagyobb forgalmú, 1990-ben és 1994-ben átadott szakaszokat hatsávosra bővítik.
Az Európai Unió Kohéziós Alapjából történő finanszírozás lehetővé teszi az M0-t Gödöllővel összekötő 12 kilométeres M31 autópálya megépítését is. Az Északi-híd megépítésével pedig megvalósulhat a körgyűrű háromnegyed része.
Olcsóbb lesz
A gazdasági tárca tervei szerint a következőkben mintegy harmadával kevesebbe fognak kerülni az autópályák – mondta el a FigyelőNetnek Tóth Judit, a tárca szóvivője. Jelenleg folynak az előkészítő munkálatok, s amennyiben sikerrel járnak akkor – a többek között kevesebb pihenőhellyel, illetve keskenyebb leállósávval – épülő autópályák bekerülési költsége 30 százalékkal lesz kevesebb.
Az előkészítést az NA Rt. és az Állami Autópálya Kezelő Rt. munkatársai végzik, s vélhetően 2007-től kerülnek majd kevesebbe az autópályák. Az elképzelések szerint a költségek csökkenése ellenére a biztonsági szempontok prioritást élveznek.