A miniszter csütörtöki müncheni érkezésekor elmondta, hogy Miskolc továbbra is versenyben van azért, hogy a MAN ott létesítsen teherautó-összeszerelő üzemet, és minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy a versenyt megnyerjék.
A MAN júniusban kívánja kihirdetni, hogy végül is melyik gyártó telephely mellett döntött. Kóka miniszter szlovák és lengyel versenytársakról beszélt, a szaksajtó úgy tudja, hogy Miskolcon kívül a szlovákiai Kassa és a lengyelországi Wroclaw és Starachowice a versenytárs, illetve Krakkó neve is felbukkant.
Június elején a Korzár szlovák napilap már arról számolt be, hogy Miskolc kiesett a versenyből, és a MAN a lengyel Strachowiczét, vagy a kelet-szlovákiai, a magyar határtól alig 20 kilométerre lévő Kenyhec (Kechnec) község ipari parkját választja.
Kóka a tárgyalás mellett azért érkezett Bajorországba, hogy ismertesse az új versenyképességi stratégiát, amely úgymond hivatalosan a gazdasági csúcs elnevezésű, negyedik alkalommal megszervezett müncheni rendezvényen debütál. Az eszmecsere a lisszaboni stratégia félidős értékelésére összpontosít. A portugál fővárosban elfogadott stratégiával szeretnék elérni, hogy az Európai Unió 2010-re a világ legdinamikusabb és legversenyképesebb gazdasági térségévé váljon.