Gazdaság

15 százalékkal nőtt a kültéri hirdetések száma

Jól alakul az idei év a hazai közterületi reklámpiac számára. A legnagyobb mértékben a tömegtájékoztatásban tevékenykedők – televíziók, rádiók és lapkiadók – növelték jelenlétüket a közterületen az év első öt hónapjában – írja a Világgazdaság.

Tizenöt százalékkal emelkedett a hirdetések darabszáma – derül ki a TNS Media Intelligence adataiból. A média képviselői esetében két és félszeresével nőtt a hirdetések darabszáma a tavalyi év hasonló időszakához képest. Őket követi az autóipar, a távközlés és a kereskedelmi vállalatok. Az utazási ajánlatok megjelenési száma ugyan jócskán elmarad az említettektől, számuk azonban duplázódott a vizsgált időszakban.

A tavaly közel 4,7 milliárdos bevételt elérő Multireklám Rt. vezérigazgatója, Tombor András úgy véli: a felületek számában mért emelkedés jórészt az illegális, ún. vadplakátoknak köszönhető. A szakember szerint a mostani monitoringrendszerben regisztrált óriásplakátok jelentős része illegális. A közterületi piacon egyébként jelenleg mintegy 28 ezer óriásplakát található és egyre jobban növekszik a kisebb méretű, ún. citylightok száma is, amely jelenleg kb. 14 ezerre tehető. A közterület tavaly – akárcsak a teljes reklámpiac – jó évet zárt. A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) által nettó 154,7 milliárd forintosra becsült piacon a közterület 13,6 milliárd forinttal, 9 százalékos részesedést ért el, ez a bevételt tekintve közel 20 százalékkal nagyobb a 2003. évi 11,3 milliárdnál.

Hidvéghy Melinda, aki a Magyar Közterületi Reklámszövetség (MKRSZ) elnöke s egyben az Outdoor Rt. vezérigazgatója is úgy látja, a közterületi piac a tavalyihoz képest kisebb mértékben bővül majd ebben az évben. Véleménye szerint 9-10 százalékos növekedés várható.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik