Belföld

Végre kész a Ferenciek tere

Átadták a megújult Ferenciek terét és környékét pénteken.

A cél az volt, hogy minél több területet visszaadjanak a gyalogosoknak és kiszorítsák az átmenő forgalmat. A beruházások előtt egy nap 7500-8000 autó haladt keresztül a belvárosi utcákon – mondta Rogán Antal, az V. kerület polgármestere az átadáskor.

Három tengely megújítását tűzte ki célul polgármesterré választásakor. Elsőként a Bazilika és környéke újult meg 2006 és 2010 között, majd a belváros észak-déli átmenő forgalmának csökkentéséhez fogtak hozzá. Ezt követte a Ferenciek tere és környéke, ahol “a felszínre akarták hozni, ami a felszínre való”. Mint fogalmazott, mégiscsak furcsa, hogy “a Ferenciek terén egy szűk aluljáróban gyalogosok bújnak el az autók elől”.

Hamarosan kész a Váci utca is

Ez lehet Budapest első olyan megújult aluljárója, amit éjszakára akár le is lehet zárni a rongálások ellen, hiszen a gyalogos forgalom a felszínen is megoldott.

A polgármester elmondta, hogy a Váci utca két szakaszának gyalogosátkelővel való összekötésével párhuzamosan a kerület megújította a déli belváros kis utcáinak többségét, az Irányi utcát, a Veres Pálné utcát, valamint a Molnár utcát. A végéhez közeledik a Váci utca burkolatcseréje, a Dunakorzóét márciusban vehetik birtokba, a közvilágítás pedig május elejére újul meg.

Rogán Antal a hátralévő teendők között említette a Szervita tér és környéke megújítását, amelyet a főváros anyagilag támogat.

Méltatlan volt a tér

Tarlós István főpolgármester pedig azt emelte ki: nincs ember, aki azt állíthatná, hogy a főváros nem fejlődik, szépül. Példaként említette a Vigadót, az új Fradi-stadiont, a Ludovika kampuszt, a Várkert bazárt és a Kossuth teret.

Úgy vélekedett: a Kossuth utca régen az egyik legforgalmasabb bevásárló utca volt, a Ferenciek tere pedig elvesztette tér jellegét. A főváros “egyik legforgalmasabb részén földön fekvő hajléktalanokat, galambürüléket, kellett kerülgetni” a budapestieknek és a turistáknak, ami szavai szerint méltatlan volt.

A Ferenciek tere és környéke megújítása 2012 novemberében kezdődött, a 3,6 milliárd forintos beruházást az állam és az Európai Unió finanszírozta. A téren egyebek mellett kiváltották a korábbi Y-aluljárót, új zöldfelületeket hoztak létre és számos forgalmi rend változás lépett életbe.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik