Az IBC és a Világgazdaság városi közlekedéssel foglalkozó konferenciáján a gazdasági miniszter közölte: Aquincumnál épülhet meg a következő, fővárosi Duna-híd. Kóka János szerint a költségvetés elég részt vállal a hidak és az M0 megépítésével, a város fejlesztését vállalkozói forrásokból kell megoldani. Elsősorban a Várnak, a Duna-partnak és a Belvárosnak kell „sztorit találni”, úgy, ahogy a Ráday utca hangulata és koncepciója is sikeres lett. Ott az üzletek bérleti díja folyamatosan emelkedik az átalakítás óta.
A vasútról szólva a miniszter elmondta: az előváros forgalomban az üzletemberek számára is valódi alternatívát kell nyújtani. A 100 milliárdos támogatás (szerkesztőségünk tudomása szerint jelenleg 66 milliárdos) motorvonat-beszerzés is ezt a célt szolgálja. Az utasnak mindegy, hogy melyik cég gyártja a szerelvényeket. Számukra az a fontos, hogy új és tiszta vonatokon utazhassanak.
A MÁV-nak is ki kell találni a sztoriját, hogy miként működik együtt az önkormányzatokkal – mondta a miniszter. Ki kell találni, hogy ingatlanaival mihez kezd, például hogy a Déli pályaudvar ne pusztuljon, hanem „új csodává” váljon. Ehhez a Máv vezetése számára minden lehetőség adott, ha kell, akár személyi döntések árán is.