Az Európai Bizottság az egyik legfontosabb feladatnak tartja az évente óriási károkat okozó termékhamisítások elleni fellépést, hiszen ez nemcsak a tagállamok adó-és vámbevételeit, a gyártó cégek bevételeit és munkahelyek százezreit veszélyezteti, de egyre inkább a vásárlók egészségét és biztonságát is – hangoztatta Kovács László azon a brüsszeli konferencián, amelyet az Európai Márkaszövetség rendezett a vámszolgálatok és a márkás termékeket gyártók együttműködéseinek lehetőségeiről.
Ez egyrészt segítséget nyújtana a vámszervezeteknek a hamisított termékek azonosításához, másrészt folyamatosan feldolgozná a gyártó cégek javaslatait a termékhamisítás elleni jogszabályok továbbfejlesztésére – jelentette be a magyar biztos.
Jelezte azt is, hogy jövőre befejeződik egy biztonságos és gyors információcserét biztosító elektronikus rendszer kiépítése. Ezt nemcsak a határátkelőhelyeken, kikötőkben és repülőtereken működő vámhivatalok, hanem a gyártó cégek is igénybe vehetik annak érdekében, hogy a termékhamisítással kapcsolatos legújabb fejleményekről (beleértve egyes szállítmányok felderítését, útvonalának rögzítését és a szállítmány elfogását) időben értesítsék egymást.
A márkaszövetség 21 ország mintegy 1800 vállalatát fogja össze, köztük olyan prominens cégeket mint a LEGO, a Gilette, a L’Oréal, a Nestlé és az Unilever. Kérte Kovács László a márkaszövetség képviselőit: segítsenek a közvélemény figyelmét felhívni az olcsó termékek vásárlásának növekvő veszélyeire.
