A Gartner tanulmánya szerint 55 millió új PC talált gazdára a harmadik negyedévben, míg az IDC 52,8 millió eladott gépről számolt be. A növekedésben meghatározó szerepet játszott az árcsökkenés és a noteszgépek iránti folyamatosan bővülő kereslet. A harmadik negyedévi fejlődéshez nagymértékben hozzájárult az Egyesült Államokban a tanévkezdés is, míg az – Európát, Közel-Keletet és Afrikát magában foglaló – EMEA régióban a kisvállalatok és egyéni felhasználók megnövekedett fogyasztása.
A gyártók listája mindkét piackutató cégnél megegyezik. A piacvezető továbbra is a Dell, amelyet az eladott személyi számítógépek számát tekintve a Hewlett-Packard követ, míg a harmadik helyen a múlt év végén az IBM PC-üzletágát megszerző kínai Lenovo található. Az EMEA-ról is részletes adatokat közlő Gartner felmérése szerint a térségben a Hewlett-Packard uralja a piacot, de dinamikusan bővült a második Dell és a harmadik – főként hordozható gépeiről ismert – Acer eladásai is.
