Gazdaság

Gesztivel kampányol a tőzsde

A Budapesti Értéktőzsde 2005 novemberétől a tőkepiacot és a részvénybefektetést népszerűsítő imázskampányt indít, amelynek lebonyolítását az Akció-Nxs Reklámügynökség nyerte el.

A BÉT szerdai közleménye szerint a kampány alapvetően két célt szolgál. Egyrészről a középvállalatok tulajdonosait, pénzügyi vezetőit kívánja meggyőzni cégük tőzsdei bevezetésének előnyeiről, hasznáról és a tőkepiaci forrásbevonás fontosságáról.

Másik fontos cél, a teljes magyar társadalom elérése az öngondoskodás eszméjének és a hosszú távú megtakarítások propagálásával, a részvénybefektetések népszerűsítésével. A cél, hogy minden magyar állampolgár ráébredjen: kellő fegyelemmel, megfontoltsággal, kis szakértelemmel hosszú távon könnyebben gyarapodhat, mint más, hagyományos befektetésekkel. Jelen pillanatban mindössze a háztartások kevesebb, mint egyharmada rendelkezik befektetésekkel, megtakarításokkal.

Hasonló a helyzet a tőzsdével is. A kutatások szerint a 18-60 év közötti lakosság kétharmada teljes mértékben elutasító a tőzsdézéssel, részvényvásárlással szemben. A tőzsdézést fővárosi úri huncutságnak, vagy kaszinónak tekintik, ahol mesés vagyonok cserélnek gazdát, vagy simlis brókerek tüntetik el a gyanútlan emberek nehezen megkeresett pénzét. Ismeretlennek és idegennek találják ezt a világot, túl magasnak értékelik a kockázatot, rövidtávon gondolkodnak befektetésekben, míg a korábban tőzsdézők közül is sokan megégették magukat az átmeneti válsághelyzetekben.

Az Akció-Nxs Reklámügynökséggel szervezett közös kampány – a tervek szerint – 2005 novemberétől 2006 nyaráig tart. Geszti Péter, az Akció-Nxs Reklámügynökség kreatív igazgatója a tájékoztatón elmondta: a lakosságnak szóló kampány fő gondolata az, hogy kevés pénzt is érdemes részvénybe fektetni. A vállalatoknak szánt hirdetésekben elismert és hiteles vállalati vezetőket szólaltatnak meg, akik cégükkel már bizonyították a tőzsdei jelenlét hasznosságát.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik