A kormány jelképes összegért átadta a Fidesznek a “Magyarország jobban teljesít” kampány arculati és egyéb elemeit, amelyek így már értelemszerűen a párthoz tartoznak. Épp ezért a Kúria megtiltotta, hogy a rezsicsökkentést propagáló reklámot játssza a TV2. Így ugyanis már pártkampánynak minősül, amit viszont nem adhatnak a kereskedelmi tévék, pláne nem társadalmi hirdetésként.
A csatornát egyébként az ellenzék jelentette fel, amiért az arculati elemek átadása után is sugározták a spotot – ahogy állítólag egyébként az ATV is, e csatorna ellen viszont a képviselők nem emeltek kifogást.
A reklám kissé meglepő módon újra fut, azzal a különbséggel, hogy az “újban” már nem szerepel a Magyarország jobban teljesít szlogen.
A TV2 kérdésünkre, hogy ki döntött arról, hogy befogadja a negyed másodperccel lerövidített, de egyébként minden más elemében azonos “új” reklámot, nem adott választ, ahogy arra sem, hogy a döntéshozók közül az újrajátszás ellen emelt-e bárki kifogást. Ehelyett csupán annyit közöltek:
“A TV2 a Kúria ítéletét végrehajtva a határozattal érintett korábbi spot sugárzását azonnal abbahagyta. A most sugárzásra került új, módosított spotban nem szerepel a korábban kifogásolt szlogen, így a TV2 – tudomásunk szerint valamennyi egyébkent korábban érintett médiumhoz hasonlóan – úgy döntött, hogy az új tcr-t befogadja, mivel az a Kúria határozatának is megfelel.”
Erre a kampányra egyébként a kormány majdnem 1,5 milliárd forintot költött, ez a pénz az Inter Media Group Kft.-hez vándorolt. A cég a kormányváltás után elképesztő szárnyalásba kezdett, új tulajdonosa, a Fidesz-közelinek tartott Patonai Péter százmilliós osztalékot vehetett fel 2010 után úgy, hogy a cégnél ilyesmire azelőtt egyáltalán nem volt példa.
Az I.M.G. felemelkedéséről szóló cikkünket ezen a linken olvashatják.