Szórakozás

Vizsgálat a nyitott ajtókkal száguldó metró ügyében

A BKV szerint egy meghibásodott alkatrész olyan jelzést adott a sofőrnek, hogy az ajtó zárva van.

Vizsgálatot indított a BKV vezérigazgatója, miután pénteken nyitott ajtókkal tett meg Budapesten a 3-as metró egyik kocsija egy megállót a Ferenc körút és a Klinikák között. Az esetről az egyik utas videófelvételt készített. A BKV az eset kapcsán úgy tájékoztatott, egy hibás alkatrész olyan jelzést adott a metró vezetőjének, hogy a jármű indítható, mert az ajtók zárva vannak.

Az esetet megörökítő videófelvétel kapcsán a közlekedési vállalat azt közölte, azon látható, hogy a szerelvényen már induláskor nyitottak voltak az ajtók, így azoknak nekitámaszkodni nem lehetett menet közben. Az ajtók egyébként menet közben nem nyílhatnak ki, mert reteszeléssel vannak biztosítva.

A tájékoztatás szerint a metróvezetőt a felvétel szerint haladás közben, már a fékezési szakaszban, az állomásra való behaladáskor figyelmeztették a nyitott ajtókra, amelyről jól hallhatóan azonnal érdeklődött is, ezt a szerelvényeken alkalmazott adatrögzítő berendezés is bizonyítja. A szerelvény automata üzemmódban közlekedett, ekkor a járművezető feladata az ajtó nyitása, csukása és a szerelvény indítása. A meghibásodott alkatrész azonban olyan jelzést adott, hogy az ajtók zárva vannak, ezért indította el a járművet.

Mivel a metró utolsó kocsija körülbelül 120 méterre van a vezetőfülkétől, így a vezető a meghibásodást szabad szemmel nem láthatta. Amint értesítést kapott a hibáról, bevezette a szerelvényt a következő állomásra, ezután az utasokat kiszállította és az üres szerelvénnyel a járműtelepre, műszaki vizsgálatra ment.

A BKV tájékoztatása szerint a metrószerelvények forgalomba állása, a járművek átvétele előtt egyébként minden nap megtörténik a műszaki ellenőrzés, ezen felül szakemberei egyhetes-tíznapos ciklusok szerint az ajtókat is ellenőrzik. Bár ezek a típusú metrószerelvények már több mint 30 éve vannak üzemben, a karbantartásuk olyan ciklusrend szerint történik, amely biztosítja az elvárt biztonságos üzemeltetést. Ebben az esetben tehát egyértelműen egyedi hibáról volt szó – közölte a vállalat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik