A recesszió ellenére a háztartások közel fele saját tulajdonú gépjárművel rendelkezik és egyre több fiatal vezet kocsit. Az idei kutatás kimutatta: népszerűek a Magyarországon gyártott autók, és egyre többen fordulnak független, kis autószervizhez. Míg 2008-ban a háztartások közel 58 százalékának nem volt saját autója, 2010-ben már csak kevesebb mint 55 százaléknak.
Az elmúlt két évben a kocsival rendelkezők aránya különösen a vidéki városokban, a fiatalok körében és az alsó középosztályban nőtt. Ez utóbbi adat arra utal, hogy a gépkocsi nagyon fontos szerepet tölt be az emberek életében a folyamatosan növekvő üzemanyagárak ellenére továbbra is használják autóikat.
A legnépszerűbb autók a Magyarországon gyárral is rendelkező márkák. A Suzuki és az Opel gépjárművek teszik ki a használt autók több mint kétharmadát. Mindemellett visszaesett a keleti gyártmányú gépkocsival rendelkezők aránya.