Gazdaság

Egyre többen tankolnak diszkontkutaknál

A dráguló üzemanyagok miatt egyre több autós tankol a diszkontbenzinkutaknál - írja a Világgazdaság.

A „szürkék” ki is használják a helyzetet, s egyre-másra nyitják a „színeseknél” 8–15 forinttal olcsóbb üzemanyagot áruló állomásokat. A legnagyobb hálózat a Klubpetrolé (KP), amelynek 38 egysége van, de számukat egy éven belül 15-tel növelik. A hipermarketláncok közül a Tesco az idén duplázásra készül, azaz 30 körülire növeli töltőállomásai számát. A Mol egyelőre nem aggódik.

Minél drágább az üzemanyag, annál többen döntenek úgy: a literenként egységesen tízforintos kedvezmény miatt inkább a KP kútjait keresik fel. Ráadásul az üzemanyag minősége nem rosszabb, mint másutt, sőt előfordult, hogy a KP-kutaknál 98-as benzint adtak a 95-ös áráért. Az üzemanyagot nem a Moltól szerzik be, ahogy a többi diszkont is főként alternatív forrásból „táplálkozik” – írja a Világgazdaság Hajdu Vilmosra, a franchise-gazda Hungaronafta Kft. ügyvezető igazgatójára hivatkozva.

A Tesco sem a Moltól veszi az üzemanyagot; külön partnerei vannak, akik közül mindig a legalacsonyabb árat ajánlótól rendelnek – jelezte Danks Emese, a társaság kommunikációs igazgatója. Diszkontkútjaiknál a Mol bejelentett áremeléseit megelőzően ugrik meg a forgalom, s akkor, amikor az új állomások átadásakor 15 forintos árkedvezménnyel adják az üzemanyagot azoknak, akik egy meghatározott összeg felett vásárolnak az áruházukban. A Tesco jelenleg 14 kutat üzemeltet, s az idén további 10-15 egység nyitását tervezik áruházaik közelében. Az áruházlánc 95-ös és 98-as benzint, valamint gázolajat forgalmaz, rendszerint 10 forinttal olcsóbban, mint a nagyok. Áraikat a Moléhoz igazítják.

Hasonlóan alakítja árait az Auchan is, amely jelenleg három kutat üzemeltet: a soroksári mellett Csömörön és Dunakeszin.

A Molnál egyelőre nem érzékelik a diszkontkutak forgalomelszívó hatását – mondta a lap kérdésére Ferencz I. Szabolcs kommunikációs igazgató. Az viszont igaz, hogy ahol diszkontkút épült a Mol-állomás közelében, ott kedvezőtlenül módosult a forgalom.

A Mollal ellentétben Ausztriában a nagy forgalmazó társaságok a bőrükön érzik az olcsó kutak térnyerését. Ott fordulni látszik a kocka: nem a kicsik igazítják áraikat az OMV-hez, hanem fordítva. Nem véletlenül: a 2815 ausztriai benzinkút 41 százaléka diszkont-töltőállomás. S ahol a legtöbb a diszkontkút, ott legélesebb a verseny, tehát ott a legalacsonyabbak az árak – derül ki az ARBÖ közlekedéssegítő szervezet tanulmányából.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik