A kritika erősebb szervező erő az internetes közösségi portálokon, mint a pozitív támogatás, ezért hanyagolja látványosan a Facebookot a Fidesz a tavaszi kampány óta – így látja Vasali László, a Progresszív Intézet vezető elemzője.
A Népszabadság körképet készített a pártok internetes megjelenéséről, különös tekintettel a közösségi portálokon kifejtett aktivitásukra. A cikkből többi közt kiderül, hogy míg Orbán Viktor miniszterelnöknek van a legtöbb követője a Facebookon, a legutolsó bejegyzés három hónapja, tehát meglehetősen régen került fel az oldalára.
Ezzel szemben a szocialista politikusok többet foglalkoznak profiljukkal: az MSZP kampányfőnöke, Szanyi Tibor például gyakorlott Facebook-felhasználónak számít. Ellenzéki oldalról az aktívabbak közé tartozik még Vágó Gábor LMP-s képviselő és a lap által nem említett Jobbik-elnök, Vona Gábor is.
A szakértő a Népszabadságnak elmondta a kormány a közösségépítést kampányfogásnak tartja, ami szerinte erőltetett is volt a választást megelőzően, az intenzívebb időszakban. „Ezek a felületek manapság pont azt a nimbuszt rombolják szét játékos és kritikus cinizmussal, amit milliókért próbál megteremteni egy egész kormányzati kommunikációs apparátus” – véli Vasali László. Ráadásul, ha egy politikus hibázik, és itt Schmitt Pál nyelvi bakijait említette, akkor az az internetes felületen azonnal meglátszik – nyilatkozta az elemző.
A Hír24-től az elmúlt egy hónapban többször megkerestük a Kormányzati Kommunikációs Államtitkárságot azzal a kérdéssel, hogy mikor tervezik Orbán Viktor miniszterelnök Facebook-oldalának frissítését, de mostanáig nem kaptunk választ. Ahogy arra sem, hogy mikorra várható a kormányzati oldalak átláthatóságának és egységesítésének megteremtése, amelyet a hirhedt OMG-üzenetben ígért meg a kabinet még a kormányváltást követően.
AJÁNLOTT LINK:
Facebook vagy facebukta? – (Népszabadság)