A BKV-nak ezt a szerződést fel kell bontania, és új pályázatot kiírnia – mondta György István főpolgármester-helyettes a köztévé reggeli műsorában, amikor az Alstom metrókocsik sorsáról kérdezték. Az új pályázat kitolja a határidőt, kétségessé teszi a metró befejezését 2015 végéig, amikor a támogatással el kell számolni az EU felé. .
A főpolgármester-helyettes szerint “rendkívül feszített tempóban” talán megmenthető az uniós támogatás, de “újabb viharfelhők vannak”. A korábban megkötött szabálytalan szerződések miatt elvont 53 milliárd forinton túl újabb eljárás indult Brüsszelben, ami “újabb milliárdokat vonhat ki a rendszerből”.
György István szerint ma még nem látszik, hogy oldható meg a metró finanszírozása. A 4-es metró részben uniós támogatásból épül. Ha nem sikerül a határidőig beszerezni az új járműveket, azok költségeit teljes egészében a fővárosnak és a magyar államnak kellene viselnie.