A földalatti vasút megállna a Baross téren, és már nem menne ki Zuglóba – írja a Blikk, amely szerint az önkormányzati választások után felülvizsgálják, milyen hibák, mulasztások történtek a beruházás előkészítésében.
A 4-es metróra fordított összegek a fővárosi és vidéki felszíni közlekedés fejlesztése elől veszik el az uniós és hazai forrásokat – mondta a lapnak a Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság munkatársa, aki szerint az esetleges folytatásról ezeket mérlegelve születhet döntés. Fekete Rajmund közölte, a metró alternatívája egyebek mellett a buszok javítása, cseréje, a helyi és helyközi közösségi közlekedés összehangolása lehet.
A metrótörvény és a fővárossal kötött szerződés érvényben van, az mindkét felet kötelezi. A Városházán nem számítanak fordulatra, hiszen Orbán Viktor a kampányban azt mondta, hogy a 4-es metrót befejezik, sőt még továbbiakat is építenek – közölte a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója.
Nyáry Krisztián szerint egyebek mellett a 2-es szakasz miatt ítélte úgy az unió, hogy a 4-es metró megtérülő beruházás, ezért kapott EU-s támogatást. A kormány a metróberuházás lemondásával nehéz helyzetbe hozná a következő városvezetést, Budapest sokmilliárdos uniós támogatástól esne el.
Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője ezzel szemben pénzkidobásnak nevezte a 2. szakaszt. A 170 milliárd forint negyedéből nem a Bosnyák térig, hanem Újpalotától az Erzsébet hídig lehetne olyan gyorsvillamost építeni, amelynek menetideje csak két perccel lenne hosszabb a metróénál.