Az Országgyűlés nyáron döntött úgy, hogy az egészségügyi ellátás minőségét vizsgáló felügyeletet megszünteti. Szócska Miklós egészségügyi államtitkár mindezt úgy indokolta, hogy “nagyfokú törés volt a szakma és az ütő-verő-ellenőrző intézmény között”.
A szervezet feladatait és a betegpanaszokat hét intézmény között osztották fel: az ÁNTSZ, az Egészségbiztosítási Pénztár, a betegjogi alapítvány, a nyugdíjigazgatóság, az államkincstár, az adóhivatal és a szakminisztérium várja a betegek reklamációit, azonban a panasz fajtájától függ, hogy melyik szervezethez kell fordulni – hangzott el az RTL Híradóban.
Úgy tűnik, a helyzet nem teljesen egyértelmű az intézményeknek: a lista szerint a panaszok egy része az Egészségbiztosítási Pénztárhoz tartozik, de a szóvivő szerint ők nem vizsgálnak ilyeneket.
Az ÁNTSZ sajtóosztályán azt mondták, még nem vettek át semmilyen feladatot, de a kórházi panaszok kivizsgálása nem hozzájuk tartozik. A felhívott ügyintéző azonban felveszi a panaszt, holott a lista szerint nem is járhatna el ilyen ügyekben – hangzott el a híradásban.