Jóval kevésbé szennyezik a levegőt a gázüzemű autók, mint a benzinesek, ráadásul üzemeltetésük is olcsóbb. Mégsem túl népszerűek; Magyarországon például a gépjárműveknek alig 5 százaléka működik a környezetbarát gázzal. Nincs ez másként a legtöbb nyugati-európai országban sem, ezért is döntöttek úgy francia mérnökök, hogy a gázos technológia népszerűsítése érdekében gázüzemű versenyautót gyártanak. Az IdéeVert nevű nonprofit szervezet és az Európai Űrügynökség (ESA) által szerkesztett járgány az űrtechnikában alkalmazott megoldásokkal jóval biztonságosabbra sikerült, mint más, gázzal működő autók, ráadásul gázüzemű-sebességrekordot is felállított: 315 kilométeres óránkénti tempót ért el.

Az első megoldás, amellyel a könnyű anyagokból készített autó karosszériáját védik a motorból, illetve az akár ezer fokos kipufogóból származó magas hőmérséklettől, az Ariane hordozórakétákból származik; ez egy speciális szigetelőanyag, amely a levegővel való súrlódástól óvja az űreszközt. Szintén ezzel az anyaggal csomagolják be a gáztartályt, így az még tűz esetén is legalább háromnegyed óráig ellenáll a lángoknak. Magát a palackot – amely közönséges autókban propán-bután gáz esetén általában acélból, földgáz esetén pedig kompozitokból készül – orosz technológia alapján gyártják: egy, a Szojuz rakéták számára kifejlesztett szuperkönnyű titániumötvözetből.
Az IdéeVert Franciaországban szervezett gázüzemű versenyeken és kiállításokon mutatja majd be kocsiját; a szervezet reméli, hogy a kampány eredményeként jelentősen nő majd a gázüzemű autókat választók száma.
