Gazdaság

Virtuális mobilcégek

BÉRELT HÁLÓZAT. Napjainkban több szempontból is egyre élénkebb figyelem irányul a virtuális mobilcégekre. A koncepció lényege a természetes monopólium fogalmán alapul: nincs értelme párhuzamosan kiépíteni számos mobilhálózatot ugyanabban az országban, gazdaságosabb, ha azt csupán bérlik az új belépők.

KÖLCSÖNÖS ELŐNYÖK. Első látásra értelmetlennek tűnhet, hogy valamely vállalat a konkurensének bérbe adja hálózatát, de jobban átgondolva világossá válik, hogy a felesleges kapacitás hasznosítása új bevételi forrást teremt. A bérbe vevők oldaláról a nyereségben tükröződő kedvező végkimenetelt az új területekre és szegmensekre kiterjesztett saját márkanév, valamint a felértékelődő alapszolgáltatás adja. A korábban nem tapasztalt irányvonal a szegmentálás új dimenzióját nyithatja meg a mobilpiacon, mivel annak keretei közt minden egyes fogyasztó a számára leginkább megfelelő társaságot választhatja. A döntésben természetesen megkérdőjelezhetetlen a márka köré épülő imázs szerepe.

SZINERGIÁK. A belépésre talán a multinacionális kiskereskedelmi társaságoknak van a legnagyobb esélyük, amelyek erős, kiépített márkanévvel és kiterjedt elosztóhálózattal rendelkeznek. Azonban a legújabb mobiltelefonok funkcióit elemezve (fényképezés, zenehallgatás, videó-lejátszás) a médiatársaságok számára is nyitottak az ígéretes lehetőségek. A fejlesztések a maroktelefon kijelzőjén keresztül való tévézés irányába mutatnak, így a kirajzolódó szinergiát nem nehéz észrevenni.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik