A baleset december 29-én történt a moszkvai Vnukovo repülőtéren. Az orosz légitársaság Tupoljev típusú gépe nem tudott megállni a leszállópályán, és a betonkerítést átszakítva kicsúszott a kijevi országútra, miközben háromfelé szakadt.
A balesetet vizsgáló műszaki bizottságtól szerzett információk szerint a legénység a szokásos módon, bár kissé óvatlanul tette le a gépet. Az ilyenkor megengedett 225-245 helyett 250 kilométeres sebességgel értek földet, és néhány száz méterrel tovább repültek a géppel a kelleténél.
A szakemberek szerint ezek a körülmények még nem lettek volna kritikusak. A közepes hátszélben a leszállópálya maradék része elegendő lett volna ahhoz, hogy a pilóták lefékezzék a repülőt. A lecsökkent féktávolság és a leszállópálya síkossága miatt azonban a gép nem tudott rendesen fékezni. Ekkor a hajtóművek tolóerejének visszafordításával próbálták lelassítani az utasszállítót. A tolóerő-visszafordító berendezés azonban mindkét hajtóműnél felmondta a szolgálatot – írja a Kommerszant.
A lapnak név nélkül nyilatkozó szakemberek szerint a kapitány és a másodpilóta is hibázott, mert nem ismerte fel idejében a műszaki problémát. A pilóták túl sokáig bekapcsolva tartották a visszafordító kart, így nemhogy lassították a gépet, hanem még fokozták is a hajtóerőt.
Az orosz gép balesetében a nyolcfős személyzet öt tagja: a kapitány, a másodpilóta, a fedélzeti mérnök és két utaskísérő vesztette életét. A három sérült állapota súlyos, de javul.