Most 1,16 millió autó gyártását tervezik Japánban. Ez a japán telephelyek eddigi tervének a 2,4 százaléka. Előzőleg már októberben is csökkentették a tervet: 1,189 millióra az eredeti 1,267 millióról. A bevételt 3,2 billió jenre várják, ez 8,6 százalékkal lenne kevesebb az előző üzleti évinél.
Ezzel összefüggésben 850 állás megszűnését is bejelentették hétfőn, december végi hatállyal. A leépítés a határozott időre alkalmazott dolgozókat érinti Japánban. Jövő májusig további 110 dolgozótól válnak meg.
Leépítés Magyarországon is
Pénteken megkezdte az esztergomi gyárából elbocsátandó dolgozók értesítését a Suzuki. Az 1200-as létszámcsökkentés során elsőként azokat küldik el, akik idén írásbeli figyelmeztetést kaptak vagy 2005 óta igazolatlanul hiányoztak. A harmadik lépcsőben a vállalat az öregségi nyugdíjban részesülő munkavállalókat választja ki, a fiatalabb generáció munkahelyeinek megmentése céljából. E három szemponton kívül a vállalat a munkaviszony hossza alapján veszi fel a listára az elbocsátandó dolgozókat.
Korábban a gyár közölte, hogy a létszámleépítési terv november végi bejelentése óta 201 dolgozó mondott fel önként. A vállalattól távozók megkapták a 2009. február 18-ig járó átlagos munkabérüket és béren kívüli juttatásaikat, valamint az év végi prémiumot.
A Magyar Suzuki Zrt. a kereslethez alkalmazkodva csökkentette a termelési terveit. Az idén a tervezett 300 ezer helyett csak 28 ezer gépjárművet gyártanak, a jövő évi gyártási terv pedig egyelőre 210 ezer autó, azonban piaci fejleményeket követve a gyártási tervet havonta felülvizsgálják. A vállalat december 8-tól csak két műszakban termel.