Belföld

Tankönyv: zokszó sincs, vagy nincs hol panaszkodni

Tankonyv(960x640)(3).jpg (tankönyv)
Tankonyv(960x640)(3).jpg (tankönyv)

A kormány szerint a tankönyvellátással kapcsolatban az esetek alig több mint fél százalékában volt reklamáció. Az Index szerint lehetetlen panaszkodni.

Az ingyenes tankönyvellátás megvalósítása fontos célkitűzés – írta a kormány honlapján a Köznevelésért Felelős Államtitkárság. A tankönyvellátás megújuló rendszerében a szeptember 2-i tanévkezdéskor a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. összesen csaknem 15 millió tankönyvet szállított ki az iskolákba, így több mint 1,3 millió diák vehette át névre szólóan tankönyvcsomagját. A tankönyvellátással kapcsolatban az esetek alig több mint fél százalékában volt reklamáció.

Az iskolai tankönyvellátás idén bevezetett megújításának egyik legfőbb célja, hogy néhány éven belül minden általános iskolás diák ingyen jusson tankönyveihez. A kormány ezért ez évtől fokozatosan kiterjeszti az ingyenes tankönyvellátást. A rászorulók mellett mostantól felmenő rendszerben az általános iskolákban évente eggyel több évfolyamon kapják majd meg a tanulók térítésmentesen tankönyveiket.

Közben a kormány fenntartja a rászoruló gyerekeknek meglévő támogatási rendszert is. A kormány ezzel az intézkedésével komoly segítséget nyújt a családoknak, hiszen az iskolakezdés költségeinek mintegy felét teszi ki a tankönyvek megvásárlása – emlékeztetett. Az állam ez évben összességében így már több mint 708 ezer tanulónak biztosította ingyen a tankönyveket (ebből mintegy 120 ezer diák volt első osztályos).

A tankönyvcsomagokat valamennyi iskolába kiszállították. Az esetenként szükségszerűen, különböző okokból felmerülő hiányosságok pótlását is megkezdte a tankönyvellátó (összességében a tankönyvellátás 0,65 %-ával kapcsolatosan érkezett reklamáció a Kello ügyfélszolgálatára, a kimutatások szerint összességében 32 olyan tagintézmény volt, ahol komplett osztálynak nem rendeltek csomagot, de a kiszállítással, tankönyvellátással kapcsolatban a korábbi években is előfordultak kis mértékű hiányosságok.

Index: rosszul vizsgázott a tankönyvterjesztés

A hírportál szerint a diákok nevére szóló tankönyvcsomagok ugyan határidőre megérkeztek, ezekben azonban sok helyen nem az van, ami a diáknak kell, vagy amit a mellékelt jegyzék tartalmaz, azaz alaposan összekeverték a központi csomagolóban a dolgokat. Az Index információi szerint egyes helyeken átlagosan 30–80 százalékban nem azok a könyvek vannak a csomagokban, amiket a diákoknak névre szólóan megrendeltek az iskolák.

A könyvek kiszállításával még csak-csak sikerült megbirkózni határidőre, a szortírozás és csomagolás azonban csapnivaló volt. Az Index úgy tudja, a könyvek csomagolását nagyrészt diákokkal végeztették. A legtöbben arról panaszkodtak, hogy a hiányokat még csak-csak megértik, hiszen ilyen korábban is előfordult.

A legnagyobb baj, hogy az iskolák alig kapnak információt a Kellótól, amelynek honlapján összesen nyolc telefonszámot adtak meg. Ezeken kellene az országban működő 6000 köznevelési intézményből érkező telefonokra válaszolni. Az Index is tesztelte a rendszert, és bebizonyosodott, hogy rendkívül nehéz telefonon utolérni a Kello ügyintézőit.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik