Az új Routemasterekből egyelőre nyolc jár a belvárosi Victoria pályaudvartól Kelet-Londonba közlekedő 38-as autóbusz útvonalán. A buszokat két fő hasonlóság köti össze világhírű elődeikkel: a szintén nyitott, széles hátsó peron – bár az új modelleken ezt ajtókkal le lehet zárni -, és a kalauz. A kalauz a régi Routemasterekkel együtt eltűnt a londoni tömegközlekedésből, ám az új buszokon ismét megjelent; igaz, hogy menetjegyet nem lehet már nála váltani, szerepe a hátsó peron biztonságának felügyelete.
A Routemaster felélesztését Boris Johnson, London konzervatív párti polgármestere ígérte meg még ellenzékben. A mostani munkáspárti ellenzék ugyanakkor presztizscélú pénzszórásnak tartja a beruházást, tekintettel arra, hogy egy-egy új Routemaster ára meghaladja az egymillió fontot (350 millió forint), vagyis csaknem tízszer annyiba kerül, mint egy normál emeletes londoni városi busz.
A városházi Labour-frakció kiszámította, hogy mindegyik új Routemaster minden egyes ülésére több mint 22 ezer font költség jut, és ebből mindegyik új busz összes ülő utasának lehetne vásárolni egy vadonatúj 3-as sorozatú BMW-t.
Johnson azonban a hétfői buszavatón nem hagyta magát zavartatni a bírálatoktól, és “szenzációsnak” nevezte az új Routemastereket, amelyek szerinte a londoni utasok minden igényét kielégítik.
Az angol Leyland járműgyár által tervezett és épített eredeti Routemasterek 1956 februárjában álltak munkába, és akkor sok szempontból a városi tömegközlekedés műszaki élvonalába tartoztak; a típus több technikai megoldása hosszú évekkel előzte meg korát. Ezek közé tartozott a szervókormány, a hidraulikus fék és az automata sebességváltó, amelyek más országok nagyvárosi autóbuszain csak a hetvenes években jelentek meg.
Az ős-Routemasternek saját tervezői is mindössze 17 évi élettartamot jósoltak (hogy miért nem 15 vagy 20 évit, azt csak az értheti meg, aki ismeri az angolok hagyományos irtózását a kerek számoktól, amelyek a “kontinensen” honos, gyűlölt metrikus rendszerre emlékeztetik őket).
A régi piros buszok azonban meghazudtoltak minden várakozást, és végül csak 2005 decemberében vonták őket ki a forgalomból, miután már semmilyen uniós utasbiztonsági előírásnak nem feleltek meg.
Néha azonban ma is feltűnnek még London utcáin: az egyik belvárosi járaton közlekedik néhány példány a turisták kedvéért, ezenkívül partiszervező cégek is megvettek pár darabot, amelyek hétvégente kibérelhető “bulibuszként” köröznek Londonban, általában hangos társaságokkal a fedélzetükön.