Belföld

A jobpilot első féléves tapasztalatai 2001-ben

Az első negyedévben megkezdett, stratégiai területeket érintő felülvizsgálat és átértékelés keretein belül a jobpilot AG vezetői a működési költségek tizenöt százalékos csökkentése mellett döntöttek. Így biztosítható, hogy - az előzetes terveknek megfelelően - 2001. végére nyereséges legyen a vállalatcsoport.

“Az internetes állásközvetítés piacán még mindig nagyon pozitívak a kilátások, de a jelenlegi piaci feltételekhez igazodva növelnünk kell hatékonyságunkat annak érdekében, hogy elérjük céljainkat” – mondta el Dr. Roland Metzger a jobpilot AG elnöke.

Az első negyedévben a Jobpilot vállalatcsoport 13,2 millió eurós forgalmat tudhat magáénak, ami 18 százalékos emelkedést jelent 2000. utolsó negyedévéhez viszonyítva. A működési költségekből adódó veszteség is 3 millió euróval alacsonyabb az előző negyedévhez képest.

Az operatív költségek csökkentése természetesen nem érinti az újabb szolgáltatások bevezetését. Júniustól a jobpilot oldalain a hirdetést elhelyezni kívánó cégeknek egy új megoldás áll rendelkezésükre: a server-alignment, magyarul szerver-összekapcsolás. A rendszer lelke egy olyan speciálisan kialakított program, amely automatikusan, napi szinten összehasonlítja a jobpilot és az ügyfél szerverén található álláslehetőségeket: az új ajánlatokat a jobpilot szervere felveszi saját adatbázisába, míg a már betöltött pozíciókat törli hirdetési listájáról. Ennek a “szerver-tükrözés”-nek az előnye, hogy a cégek gyorsabban és hatékonyabban tudják naprakész információikat és a cég arculatának megfelelően kialakított álláshirdetéseiket a potenciális munkavállalók felé kommunikálni. A pályázók pedig mindig csak friss, még betöltetlen álláslehetőségeket találnak a jobpilot oldalán.
A szerver-összekapcsolás lehetőségét már a jobpilot magyarországi irodája is kínálja ügyfelei számára (www.jobpilot.hu).

Az ez évben bevezetett új szolgáltatás az ASP alapú jobpilot workflow rendszer új fogyasztói szokásokat hívott életre. Ez az alkalmazás a cégek HR feladatainak irányításában nyújt támogatást, mivel általa költséghatékonyabbá, rugalmasabbá és kevésbé időigényessé válik a munkaerő toborzás: segít például online hirdetések saját kialakításában. A jobpilot workflow tulajdonképpen egy olyan folyamatirányítási rendszer, amely a teljes online munkakerő-felvételi eljárást segíti kézben tartani.

Megfigyelhető volt, hogy az első félév során az elektronikai és az információtechnológiai (IT) szektor volt a legnyitottabb a workflow szolgáltatás iránt. Hasonlóan nagy érdeklődés volt tapasztalható az FMCG és személyzeti tanácsadó cégek, a bankok és biztosítók oldaláról, azonban a faipari vállalkozások újdonság iránti hajlandósága és fogékonysága inkább kuriózumnak számított.

Szintén júniusban indult a jobpilot magyarországi weboldalán a “Nagy nyári játék”. A játék egész nyáron, négy fordulóban zajlik, melynek keretein belül az oldalra látogatók a jobpilot-tal kapcsolatos kérdésekre válaszolva értékes, a nyári utazással kapcsolatos nyereményekhez juthatnak.

A jobpilot központja Németországban, a Frankfurthoz közeli Bad Homburgban van. Európában leányvállalatai működnek Ausztriában, Belgiumban, Csehországban, Dániában, Franciaországban, Hollandiában, Nagy-Britanniában, Lengyelországban, Magyarországon, Olaszországban, Spanyolországban , Svájcban és Svédországban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik