Belföld

A Visa International bemutatja a kártyával fizető milliomosokat

A Visa International ma közzétette harmadik éve megrendezésre kerülő POS (eladáshelyi kártyahasználat ösztönző) kampányának első eredményeit.

A 2001. május 1-től július 31-ig tartó kampány fődíja 3-3 millió Ft értékű vásárlási utalvány volt, melyet egy Visa kártyát elfogadó kereskedő valamint a sikeres tranzakciót végrehajtó Visa kártyabirtokos nyert. Horváth Norbert, a Westel üzlet fejlesztési menedzsere, cége nevében, 3 millió Ft értékben vett át Tesco és Europark vásárlási utalványokat, míg a fogyasztói nyertes, Seres Nóra 3 millió Ft-ért vásárolhat a Tescoban, az Ikeában, a Neckermann-nál és az Europarkban.

A Visa POS kampányának célja, a fogyasztók és a kereskedők minden szektorra kiterjedő motiválásán keresztül, a magyarországi kártyahasználat ösztönözése volt. A kampány eredményei azt mutatják, hogy magyarországi kártya használat közelít az EU országokban tapasztalható magas szinthez. A kampány ideje alatt, a magyar Visa kártyatulajdonosok 44%-kal többet költöttek az üzletekben, élelmiszer áruházakban és egyéb kereskedelmi egységekben, mint az előző év ugyanezen időszakában. A növekedés köszönhető egyrészt a Visa kártyatulajdonosok számbeli növekedésének, de a kampány sikerét igazából az jelzi, hogy a Visa kártya kereskedelemi tranzakciókban történő felhasználása háromszor olyan gyorsan növekedett, mint a kártyák száma, illetve háromszor olyan gyorsan, mint az ATM-eken keresztül történő pénzfelvétel.

Horváth Norbert a díj átvételekor a következőket mondta: “Nagyon örülünk, hogy a Visa 365 nyereményakció győztes tranzakciója egy elektronikus DOMINO feltöltés lett. A Westel is – hasonlóan a többi kereskedőhöz, szolgáltatóhoz – arra törekszik, hogy az ügyfelek minél több esetben használják kártyájukat vásárláskor, szolgáltatások igénybevételekor. A Visa 365 nagyon jó ösztönző erőt jelentett arra, hogy az emberek újra átgondolják, mennyivel kényelmesebb kártyával fizetni mint készpénzzel. Ezt a tényt, amelyet a mi tapasztalataink is igazolnak, a magyar emberek egyre nagyobb számban értékelik.”

Kétségtelen, hogy a legszerencsésebb tranzakció Seres Nóráé volt, aki Westel DOMINO kártyájának egyenlegét a bankautomatán keresztül töltötte fel. “Nagyon örülök” – mondta Nóra. “Az embernek ritkán adatik meg az a luxus, hogy elkölthessen 3 millió forintot, ezért szeretném megköszönni a Visa-nak ezt a bámulatos lehetőséget. Mindig is arra törekedtem, hogy kihasználjam a Visa kártya nyújtotta kényelmet, de erről az eredményről álmodni sem mertem! Még nem gondolkoztam azon, hogy mire fogom költeni a nyereményem, de nagyon szeretnék elutazni, és külföldön tölteni az újévet, Spanyolországban vagy a Kanári-szigeteken.”

Radu Obreja, a Visa CEMEA régióért felelős alelnöke a következőképpen kommentálta a kampány sikerét: “Magyarországon egyre inkább megfigyelhető egy határozottan körvonalazódó tendencia kialakulása, mely a kártyával történő vásárlások számának növekedése felé mutat, követve a legtöbb EU országban tapasztalható fejlődési mintát. Az olyan kampányok, mint a Visa 365 egyaránt eredményesek a Visa tagbankok, a kártyát elfogadó kereskedők és a kártyabirtokosok száma is. Ugyanakkor arra is ösztönöznek bennünket, hogy feltegyük magunknak a kérdést, miért is ragaszkodunk annyira a készpénzhez, különös tekintettel arra, hogy tudjuk mennyivel kevésbé biztonságos, mint a kártya. A magyarok egyre tapasztaltabban használják a kártyát.”

A kampány során minden Visa kártyás POS tranzakciót lebonyolító kártyatulajdonos és kereskedő bekerült abba a sorsolásba, amelynek nyereménye a kampányban résztvevő kereskedők 3 millió Ft-os vásárlási utalványa volt. Emellett a Visa, a Visa 365 rádiós nyereményjáték keretében 6 héten keresztül összesen 1 millió Ft készpénz nyereményt sorsolt ki.

Néhány szó a Visáról

A Visa a világ piacvezető fizetési márkája és legkiterjedtebb nemzetközi fizetőrendszere. A világszerte több mint 22 millió helyen elfogadott Visa-kártyák éves összesített forgalma megközelíti a 2 billió (1012) USA dollárt. A Visa élen jár az új fizetési termékek és technológiák kifejlesztésében – ezzel is 21 ezer pénzügyi tagintézménye és azok kártyabirtokosai javát szolgálja. A Visa vezető szerepet tölt be az internet-alapú fizetések terén, és aktívan munkálkodik az univerzális kereskedelem (u-commerce) gyakorlati megvalósításán: olyan tér- és időbeli korlátoktól mentes üzleti környezet létrehozására törekszik, amelybe az igénybe vett eszköz típusától függetlenül, bárki bekapcsolódhat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik