Belföld

A Visa-kártyás tranzakciók száma csaknem kétszeresére nőtt 2001. első negyedévében

A hazai hitelkártyapiac erőteljes bővülés jeleit mutatta az idei év első negyedévében.

A Visa International ma közzétett bejelentése szerint a Visa-hitelkártyával végrehajtott tranzakciók volumene 93%-kal 1,3 millióra, a kártyaforgalom értéke pedig 65%-kal 50 millió USA dollárra nőtt a vizsgált időszakban. A 2001. március 31-vel záródó 12 hónapban a kártyabirtokosok 9 millió vásárlási tranzakciót hajtottak végre Visa-kártyájukkal. Az eladáshelyi kártyahasználat 51%-os növekedése arra enged következtetni, hogy a magyarok újabb lépést tettek a készpénz nélküli társadalom megvalósítása felé.

“A közzétett adatok tanúsága szerint, a fogyasztási hitelek állománya és az eladáshelyi kártyahasználat egyaránt jelentős mértékben bővült tavaly Magyarországon” – nyilatkozta Radu P. Obreja, a Visa International CEMEA régiójának elnökhelyettese. “A hitelkártya modern bankterméknek illetve fizetési eszköznek számít, a magyarok pedig egyre jobban becsülik a kapcsolódó előnyöket – azaz mind gyakrabban és egyre nagyobb értékben vásárolnak kártyáikkal.”

A vizsgált időszakban a magyarországi Visa-kártyák száma 15%-kal nőtt, és elérte az 1,55 milliót. Ezzel hazánk a Közép-Európa, Közel-Kelet és Afrika 44 országát tömörítő CEMEA-régió ötödik legnagyobb Visa-kártya kibocsátójává lépett elő. Különösen erőteljes növekedés volt megfigyelhető a hitel- és terheléses (charge) kártyák kibocsátása terén – a Visa Premium kártyák száma például 54%-kal bővült.

A Visa-kártyák összesített magyarországi forgalma az idei év első negyedévében elérte a 2,4 milliárd dollárt (azaz meghaladta a 720 milliárd forintot). A fenti összeg túlnyomó hányadát (mintegy 1,9 milliárd dollárt) honfitársaink költötték el Visa Electron kártyájukkal, amely 1,32 milliós kibocsátott darabszámával továbbra is a legnépszerűbb Visa-plasztik Magyarországon. A március 31-vel végződő 12 hónap alatt a magyarok megőrizték regionális vezető szerepüket az egy Visa-tranzakcióra jutó forgalom tekintetében: rekordszintű 64,64 dolláros értékük messze megelőzi mind a lengyel (54 dollár), mind pedig a cseh (48 dollár) kártyabirtokosok megfelelő mutatóját.

“A magyarok rájöttek, mennyire egyszerű dolog a Visa-kártyás fizetés” – vélekedett Obreja. “Az eladáshelyi kártyahasználat a fejlett piacok (pl. az EU-tagországok) kártyabirtokosaira jellemző. A POS-tranzakciók számának 51%-os bővülésével és a legmagasabb egy tranzakcióra eső értékkel Magyarország a közép-európai régió valamennyi államánál nagyobb léptekkel zárkózik fel az Unióhoz.”

“Az említett adatok arra engednek következtetni, hogy a fizetőkártyák egyre több magyar számára válnak a mindennapok szerves részévé. A növekedés főként tagbankjainknak köszönhető” – fűzte hozzá Obreja. “A fizetőkártyák mára a bankszámlák elengedhetetlen tartozékai lettek, és a legalkalmasabb eszközt kínálják például a benzinkútnál, a közértben és az éttermekben vásárolt árucikkek illetve szolgáltatások ellenértékének kifizetéséhez.”

A Visa a világ piacvezető fizetési márkája és legkiterjedtebb nemzetközi fizetőrendszere. A világszerte több mint 22 millió helyen elfogadott Visa-kártyák éves összesített forgalma megközelíti a 2 billió (1012) USA dollárt. A Visa élen jár az új fizetési termékek és technológiák kifejlesztésében – ezzel is 21 ezer pénzügyi tagintézménye és azok kártyabirtokosai javát szolgálja. A Visa vezető szerepet tölt be az internet-alapú fizetések terén, és aktívan munkálkodik az univerzális kereskedelem (u-commerce) gyakorlati megvalósításán: olyan tér- és időbeli korlátoktól mentes üzleti környezet létrehozására törekszik, amelybe az igénybe vett eszköz típusától függetlenül, bárki bekapcsolódhat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik