A két 22 éves fiatalember a vevő kérésének megfelelő színre festi az arcát. A találékonyságra a kényszer vitte őket, ugyanis mindketten 25 ezer fontos hitelt vettek fel tanulmányaik finanszírozására. Mint a párizsi Le Figarónak elmesélték, a mentőötlet egy tésztatál fogyasztása közben pattant ki agyukból, amikor azon töprengtek, miként szabadulhatnának meg tetemes adósságuktól.
Amióta létrehozták a céget, már több mint 30 ezer fontot vágtak zsebre arcuk bérbe adásából. A két barát májusban nemzetközi szinten is kamatoztatni kezdi kezdeményezését.
“Érdeklődést tapasztaltunk Hongkongban, az Egyesült Államokban és egész Európában” – közölte Harper.
Vállalkozásuk sikertörténetté vált országukban is, ahol a fiatalok körében 22 százalékos a munkanélküliség, és ahol még a legismertebb cégeknél dolgozó diplomások számára sem könnyű új állást találni.
“Voltak terveink saját szakmánkban, de azt mondtuk: a munkaerőpiac pillanatnyilag olyan rossz helyzetben van, hogy legalább egy évre megpróbálkozhatnánk valamilyen kreatív kezdeményezéssel – elevenítette fel a közgazdász képzettségű Moyse. – Mivel már 50 ezer font adóssággal indultunk, nem akartunk sokat befektetni.”
És valóban: mindössze 100 fontra volt szükségük, ebből vásárolták meg a festéket, hogy arcukat a vevők óhaja szerint átfessék. Október 1-je óta minden nap sikerült “eladniuk hirdetési felületüket”, a vevők között egyaránt voltak kis és nagy vállalatok. Az utóbbiak között szerepelt az Ernst and Young tanácsadó cég is. “A legelső napon 1 fontért adtuk az arcunkat, ami nem valami sok diplomások számára” – emlékezett vissza Moyse.
Ötletüknek azonban hamar híre ment, webhelyükre ma már naponta mintegy hétezren kattantanak, így növelhették a díjszabást. A két barát ma már akár 400 fontot is elkér bizonyos hirdetőktől, akik számára olyan mutatványokat is végeznek, amelyek révén belekerülnek a hírekbe: ugrottak már ejtőernyővel, máskor jeges folyókban úsztak kipingált arccal. “Az a célunk, hogy olyan jó fotókat és szórakoztató videókat tegyünk fel a portálunkra, amelyekre naponta több ezren kíváncsiak” – magyarázta Moyse.
Társa elismerte, hogy a trükk kicsit olcsó, “de működik”. A páros ősszel új projektet indít, most már igazi beruházással, hiszen sikerült felhívni magukra a figyelmet. Abban reménykednek, hogy sikerük ötleteket adhat más diákoknak is, akiknek manapság a felvételi költségek megháromszorozódásával kell számolniuk a brit egyetemeken.