A beruházást irányító állami társaság pénteki bejelentése szerint július 1-jétől naponta néhány járatot indítanak és fogadnak majd a berlin-brandenburgi Willy Brandt nemzetközi repülőtéren (BER). Azt egyelőre nem tudni, hogy a légikikötő mikor kezd teljes kapacitással üzemelni.
Tavaly minden korábbinál több utas fordult meg a jelenleg működő két berlini nemzetközi repülőtéren, a Schönefelden és Tegelen. A reptereket üzemeltető társaság pénteken közölt adatai szerint 2013-ban 26,3 millió volt az utasok száma, ami 4,2 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest.
Berlinben a város gyorsan növekvő turisztikai népszerűsége miatt sürgős a repülőtéri kapacitás bővítése. A személyforgalom 2005 óta megduplázódott, csak tavaly egymillióval nőtt. A repülőterek súlyosan túlterheltek, Tegelen például tavaly 19,6 milliós utasforgalmat bonyolítottak le, pedig a hetvenes években épült légikikötőt évi 8 millió utas fogadására tervezték.
A Willy Brandt-repülőteret 2006-ban kezdték építeni, a forgalom megindítását pedig eredetileg 2011 novemberére tervezték. A késedelmet elsősorban az okozza, hogy újra kellett tervezni és át kell építeni az automatikus tűzvédelmi berendezést a hatszintes, 280 ezer négyzetméteres terminálon. A tervezési és kivitelezési gondok miatt a költségek 4,5 milliárd euróra emelkedtek az első költségvetésben szereplő 2,4 milliárd euróról.