Először lépte át a hárommilliót a hétvégi látogatók száma az internet hazai történetében a 2010-es országgyűlési választás napján. Ezt a rekordot hétfőn egy újabb követte: ekkor a Medián internetes auditálórendszere több mint 3,7 millió hazai látogatót mért.
Új látogatottsági csúcsot könyvelt el a három vezető tartalomszolgáltató is – derül ki abból az összesítésből, amelyet a digibiz.hu számára készített a Medián Webaudit. Az adatokat a digibiz.hu szerdán jelentette meg a honlapján.
Míg a kampányról csak elvétve kerültek hírek az olvasottsági toplistába, az országgyűlési választásokat már élénk érdeklődés kísérte a hazai internetoldalakon és közösségi portálokon – írja a felmérés.
Április 11-én és 12-én a három vezető tartalomszolgáltató, az origo, a Sanoma és a Central European Media and Publishing tartalomszolgáltatói csoport is csúcsot döntött látogatottságban. A hírportálok közül legtöbben az origo.hu, az index.hu, a 24.hu, a hvg.hu, a nol.hu, a napi.hu hírportálokat, számos regionális híroldalt, valamint a több közéleti-politikai blogot összesítő blog.hu-t látogatták.
A Medián Webaudit cikkstatisztikája a választások másnapján is magas olvasottsági adatokat mutatott. A legolvasottabb online cikkeket több mint százezren látták, és a top 25 cikk közül 18 a választási eredményekkel foglalkozott.
Keddre csillapodott az érdeklődés, de még akkor is a választási eredményekkel foglalkozó hírek, vélemények adták a legolvasottabb online cikkek csaknem felét – olvasható az elemzésben.
Az fn.hu kiemelkedő látogatottságot ért el vasárnap – mondta el Orosz Györgyi főszerkesztő az MTI-nek -, több mint 282 ezer látogatót vonzott. Az előző nappal összehasonlítva az ő hírportáljuké volt a legnagyobb változás, 88 százalékkal nőtt az egyedi felhasználók száma.